Навчальна практика: експедиційна (з відривом)

Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Навчальна практика: експедиційна (з відривом)
Код дисципліни
ННД.19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 5. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів. ПРН 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. ПРН 14. Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української культури з фахівцями та нефахівцями.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: «Історичні та етнографічні регіони України», «Вступ до етнокультурології», «Матеріальна культура українців», «Українська обрядова культура», «Міфологія», «Українська уснословесна культура». 2. Знання теоретичних основ української народної творчості; фольклорних жанрів; матеріальної культури українців. 3. Володіння методикою виявлення в певному населеному пункті побутування певних фольклорних жанрів; співпраці з інформатором; опису сучасного життя та побуту місцевості, яка обстежується; опису творчої манери найталановитіших виконавців – носіїв фольклору. 4. Уміння використовувати здобуті знання для упорядкування зібраного експедиційного матеріалу за жанрово-тематичною класифікацією; транскрибувати зразки музичних жанрів.
Зміст навчальної дисципліни
«Навчальна практика: експедиційна» – це важлива форма навчально-виховної та самостійної науково-пошукової роботи студентів ІІ курсу ОПП: «Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови» невід’ємний складник у підготовці їх як висококваліфікованих фахівців. Навчальна експедиційна практика є першою самостійною роботою студента за межами навчального закладу, що дає можливість застосувати знання, набуті під час вивчення базових дисциплін з етнокультурології. Важливим є той факт, що студент опиниться серед носіїв традиційної народної культури українців, чи інших етнічних груп, стане безпосереднім учасником обрядодій, потрапить у середовище традиційної ужиткової культури. Матиме змогу збагнути естетичну, духовну та наукову цінність багатовікової культури предків. Долучиться до процесу популяризації народної культури після завершення експедиції. Головною умовою ефективності експедиційної роботи є – чітка організація самостійної роботи студентів та дотримання певних дидактичних засад: системності, послідовності, єдності вимог.
Рекомендована та необхідна література
1. Вовчак А., Довгалюк І. Документування фольклорної традиції. Засади організації і проведення фольклористичного польового дослідження, транскрибування й архівування зібраного фольклорного матеріалу: Методичні рекомендації для студентів філологічного факультету (спеціальність 035 – Філологія, спеціалізація 035.01 – Українська мова та література; спеціальність 014 – Середня освіта, спеціалізація 014.01 – Українська мова та література) / Видання четверте, доповнене. – Львів, 2021. 67 с. Режим доступу: https://philology.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2014/12/Vovchak_Sulym_Dokumentuvannya_ukr_folkloru_MIF_2016_vyp1-2.pdf 2. Фольклористика: Програма та методичні рекомендації до проведення фольклорної практики студентів філологічного факультету. Укл. Л.Дунаєвська, Л.Шурко. Київ, 2000. 40 с. 3. Програма та методичні рекомендації до фольклорної практики студентів Інституту філології. Укл. Л.Дунаєвська, Н.Салтовська, Л.Шурко. Київ, 2006. 37 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Консультування з науковим керівником; індивідуальний план експедиційної практики, затверджений керівником практики; детальний письмовий звіт про проходження експедиційної практики (упорядкований, класифікований та паспортизований матеріал з розшифрованих сеансів роботи з респондентами); упорядкований, паспортизований аудіозвіт роботи з респондентами; захист звітної документації.
Методи та критерії оцінювання
Захист звітної документації відбувається на звітній конференції. Участь в обговоренні результатів експедиційної практики оцінюється максимально 10 балами. Усі види робіт мають у підсумку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. Студент допускається до підсумкового оцінювання за умови виконання всіх передбачених за планом робіт. - підсумкове оцінювання: диференційований залік Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за усі види робіт. Залік виставляється за результатами роботи студента і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
Українська мова