КД Методика викладання мови та літератури у ЗВО. Ч.1. Методика викладання української мови

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД Методика викладання мови та літератури у ЗВО. Ч.1. Методика викладання української мови
Код дисципліни
ОК 18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
2.1. Знати основні лінгвістичні поняття й терміни, функції мови, поняття жанру в лінгвістиці. 2.2. Вміти аналітично працювати з науковою літературою, аналізувати мовні явища, тексти. 2.3. Володіти елементарними навичками текстотворення; знаннями основних стратегій і тактик створення сучасних текстів для усної та писемної комунікації відповідно до потреб та завдань.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів магістратури з комплексом засадничих теоретичних питань щодо методики викладання української мови в закладах вищої освіти в сучасних умовах розвитку суспільства й мови, а також сформувати практичні уміння й навички застосування теоретичних знань на практиці. Розглянуто основні поняття й категорії в галузі методики викладання української мови в закладах вищої освіти, зокрема акцентовано на сучасних методах, принципах і прийомах навчання, типах лекцій, практичних, семінарських занять та їх структурі, специфіці викладання відповідно до сучасних програм, типів закладів вищої освіти, а також запропоновано самостійне моделювання студентами лекційних, практичних та семінарських занять відповідно до поставлених завдань.
Рекомендована та необхідна література
Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукового дослідження: моніторинг. дослідж.: аналіт. звіт / Міжнар. благод. Фонд «Міжнар. Фонд дослідж. освіт. політики». Київ: Таксон, 2012. 54 с. Положення про організацію освітнього процесу в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. URL: http://www.univ.kiev.ua/pdfs/official/Organization-of-the-educational-process.pdf. Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти. Київ: Ленвіт, 2006. 35 с. Шулінова Л.В. Методика викладання мови у вищій школі як модель формування лінгвістичного мислення. Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2003. Вип. 8. С.100-105.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, практичні заняття; Наукове повідомлення, аналіз/рецензування текстів/робіт, самостійне складання текстів, контрольна робота – тести з різними типами запитань.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у РПД. Семестрове оцінювання формує бал проміжного контролю.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра стилістики та мовної комунікації
Навчально-науковий інститут філології