Міжкультурна комунікація: теорія та практика
Освітня програма: Фольклористика, міжкультурна комунікація, іноземна мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Міжкультурна комунікація: теорія та практика
Код дисципліни
ОК 11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати своїх досліджень державною та іноземною мовами ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого ПРН10. Демонструвати поглиблені знання з фольклористики, міжкультурної комунікації та іноземної мови ПРН12.Дотримуватися правил академічної доброчесності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цієї дисципліни студенти повинні знати жанрову систему фольклору, історичні, міфологічні та етнографічні особливості етнічних груп, що проживають на території України.
Уміти працювати з різними джерелами навчальної та наукової інформації, опрацьовувати її, робити узагальнення та висновки. Виокремлювати спільне та відмінне, визначати паралелі між вербальними та невербальними текстами, матеріальними та нематеріальніми об’єктами культури, взаємовпливи між ними.
Володіти елементарними навичками наукового дослідження та порівняльно-аналітичних студій
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів систему знань про основи міжкультурної комунікації, процеси взаємодії (конфлікт, асиміляцію) та тенденції (глобалізацію) до розвитку, визначити шляхи виникнення стереотипних уявлень, виокремлення у культурних текстах етнічних, релігійних чи інших особливостей культурних груп.
Рекомендована та необхідна література
Гарасим Я. Естетика народнопісенної творчості в українській фольклористиці ХIХ – початку ХХ століття. Вісник львівського університету. Серія філол., Вип. 41, Львів 2007.
Грищенко І. Міжетнічні стосунки в українських народних казках / [упор., передмова, приміт., словник І. Грищенко] Київ, 2009. 252 с.
Дунаєвська Л.Ф. Українська народна проза (легенда, казка). Еволюція епічних традицій. Київ, 1997
Івановська О. П. Український фольклор як функціонально-образна система суб’єктності: монографія. Київ, 2005. 228 с.
Лисюк Н. Міфологічний хронотоп: Матеріали до курсів «Міфологія», «Міфологія слов’янська і світова». Київ, 2006. 200 с.
Росовецький С. Український фольклор у теоретичному висвітленні. Ч.1. Теорія фольклору. Посібник для університетів. Київ, 2005. 232 с.
Ben-Amos D. Towards a Definition of Folklore in Context. The Journal of American Folklore. Jan – Mar, 1971.Vol.84, №331.
Frank R. Newslore. Contemporary Folklore on the Internet. University Press of Mississippi, 2013.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Проведення лекцій, семінарів, практичних, а також контроль у формі модульних робіт. Передбачається також самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем чотирьох змістових модулів, активності студента на занятті та повнота усної відповіді на питання. Максимальна кількість балів, що може отримати студент, в разі старанної роботи на семінарських заняттях та успішного виконання усіх поточних контрольних робіт – 60 балів.
Підсумкове оцінювання здійснюється у письмовій формі. Максимум – 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Роман
Володимирович
Лихограй
Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології