Література в контекстах

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Література в контекстах
Код дисципліни
ОК 6
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в лінгвістиці та літературознавстві. ПРН 11. Демонструвати поглиблені знання з обраної філологічної спеціалізації. ПРН 12. Здійснювати науковий аналіз мовного і літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 20. Демонструвати знання методологічного апарату літературознавчих досліджень, знання теорій літературознавства та сучасних стратегій дослідження англомовної літератури, вміння аналізувати літературознавчі явища та процеси.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: знати основні етапи літературного процесу, матеріал дисципліни «Західні теорії літератури»; уміти оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом літературознавства; володіти навичками літературознавчого аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна поглиблює знання про розвиток англомовних літератур від доби Середньовіччя до ХХІ століття у контексті культурно-історичних змін; удосконалює навички здійснювати жанро-видовий, тематичний та проблемний аналіз художньої літератури та знайомить із методологію контекстуального аналізу художніх творів. Предмет навчальної дисципліни включає аналітику репрезентативних творів англомовних літератур, прочитання оригінальних текстів або фрагментів текстів.
Рекомендована та необхідна література
Alexander, M. (2009). The history of English literature (3rd ed.). Springer. Bandrovska, О. (2008). The English literature of the middle ages. LNU. Bradshaw, D., & Dettmar, K. (Eds.). (2008). A companion to modernist literature and culture. Blackwell. Burgess, A. (2000). English literature: A survey for students. Longman. Denisoff, D., & Schaffer, T. (2019). The Routledge companion to Victorian literature. Routledge. Drabble, M. (Ed.). (2009). The Oxford companion to English literature (7th ed.). OUP. High, P. B. (2016). An outline of American literature. Longman. Marie, A. M. (2009). HachtGale contextual encyclopaedia of world literature (4 volume set). Gale Research. Stephen Greenblatt, S. (2018). The Norton anthology of English literature (10th ed.). W. W. Norton & Company. Sanders, A. (2004). The short Oxford history of English literature. OUP.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, семінарські заняття, самостійну роботу студента і передбачають усні відповіді/обговорення і письмові тести. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, евристичного та дослідницького методів, а також методів активного навчання, що передбачає залученість студентів до навчального процесу, допомагає розвинути у них аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: іспит, за який студент отримує 24–40 балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових. Студенти допускаються до іспиту, якщо набрали за роботу в семестрі 36–60 балів. Іспит передбачає виконання двох завдань (див. п. 7 робочої програми).
Мова викладання
Англійська