Психологія вищої школи

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 4. Цінувати різноманіття та мультикультурність світу й керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу та співробітництва. ПРН 5. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення, аргументуючи власну точку зору. ПРН 6. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 22. Застосовувати психологічні знання для ефективної організації педагогічного процесу у вищій школі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає, що студенти мають знати вікові та індивідуальні особливості студентської молоді, освітні технології, типи організації навчання, особливості взаємодії студента та викладача; уміти обирати та застосовувати, відповідно до освітньої ситуації, способи побудови взаємодії викладач-студент; розпізнавати, запобігати та конструктивно розв’язувати конфліктні ситуації у педагогічній взаємодії; володіти англійською мовою на рівні не нижче В2 за шкалою CEFR.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна дає змогу поглибити знання індивідуально-психологічних особливостей особистості задля кращого розуміння себе як майбутнього викладача та інших. Теоретичні основи дисципліни висвітлюють психологічні питання організації та оптимального перебігу процесів вищої освіти та особливості основних суб’єктів вищої школи – студентів і викладачів. Психологічні знання забезпечать студентам вміння вирішувати конфліктні ситуації, формувати навчальну мотивацію у студентів.
Рекомендована та необхідна література
Castle, P., & Buckler, S. (2018). Psychology for teachers. Sage. Duchesne, S., & McMaugh, A. (2018). Educational psychology for learning and teaching. Cengage. Jung, C. G. (2015). Psychology and education. Princeton University Press. Marsico, G., Dazzani, V., Ristum, M., & de Sousa Bastos, A. C. (Eds.). (2015). Educational contexts and borders through a cultural lens: Looking inside, viewing outside (Vol. 1). Springer. Martin, J., & McLellan, A. M. (2013). The education of selves: How psychology transformed students. OUP. Mercer, S., & Kostoulas, A. (Eds.). (2018). Language teacher psychology. Multilingual Matters. Rybinska, Y., Loshenko, O., Pohorilska, N., Antonivska, M., Sarnovska, N., & Shum, O.(2021). Cognitive and Emotional Components of the Inner Picture of an Individual Experience in Terms of a Pandemic. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(4), 80–93.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, семінарські заняття та самостійну роботу студентів і передбачають усні відповіді, наукові дискусії, доповіді та виконання письмових контрольних робіт. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, евристичного та дослідницького методів, які допомагають розвинути у студентів аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових форм оцінювання, якщо студенти набрали 60–100 балів. Студенти, які набрали менше 60 балів, мають скласти матеріал за темами, що не були засвоєні під час роботи в семестрі, у вигляді написання контрольних робіт, усних відповідей та/або виконання самостійних письмових завдань. Оцінювання здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи.
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра експериментальної та прикладної психології
Факультет психології