Нові напрями дослідження англійської мови

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Нові напрями дослідження англійської мови
Код дисципліни
ОК 2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 8. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в лінгвістиці та літературознавстві. ПРН 9. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення філологічної науки. ПРН 10. Характеризувати теоретичні та практичні аспекти конкретної філологічної галузі, передусім англістики. ПРН 18. Брати участь у вузько спеціальних філологічних семінарах, конференціях, наукових гуртках, дискусіях. ПРН 19. Формулювати й обґрунтовувати нові ідеї, концепції, теорії в конкретній філологічній галузі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають знати теоретичні основи базових лінгвістичних дисциплін, методи лінгвістичного аналізу, основні лінгвістичні терміни, категорії, усталені концепції, теорії і школи; уміти оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом лінгвістики; володіти елементарними навичками пошуку, здобуття і аналітичного огляду інформації, роботи з текстами різних жанрів.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить із найбільш перспективними напрямами дослідження англійської мови. Увагу зосереджено на питаннях регіонального і соціального варіювання, впливі соціальних, культурних, демографічних чинників на сучасну англійську мову та її використання; методах дослідження англійської мови у межах корпусної лінгвістики, експериментальної фонетики. Пропоновані студентам завдання вимагають креативного підходу, аналітичних спостережень, роботи з сучасними мовними даними.
Рекомендована та необхідна література
Amant, K. St. (2007). Linguistic and cultural online communication issues in the global age. IGI Global. Bateman, J. A. (2008). Multimodality and genre: A foundation for the systematic analysis of multimodal documents. Palgrave Macmillan. Belova, A. (2021). Sociolinguistics. Yuston. Bargiela-Chiappini, F. (Ed.). (2009). The handbook of business discourse. Edinburgh University Press. Danesi, M. (Ed.). (2004). Messages, signs, and meanings: A Basic textbook in semiotics and communication. Canadian Scholars’ Press. Gee, J. P. (2014). How to do discourse analysis: A toolkit. Routledge. Jakobson, J. (1985). Verbal art, verbal sign, verbal time. University of Minnesota Press. Kress, G., & Leeuwen, van T. (2020). Reading images: The grammar of visual design. Routledge. Leeuwen, van T. (2008). Discourse and practice: New tools for critical discourse analysis. OUP. Sinclair, J. (2004). Trust the text: Language, corpus and discourse. Routledge.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції та самостійну роботу студентів, зокрема аналітичні завдання, мультимедійні проекти. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, репродуктивного, евристичного та дослідницького методів, які допомагають розвинути у студентів аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: іспит, за який студент отримує 24–40 балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових. Студенти допускаються до іспиту, якщо набрали за роботу в семестрі 36–60 балів. Іспит передбачає відповіді на два теоретичні питання (див. п. 7 робочої програми).
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології