Методика викладання і вивчення англійської мови як іноземної
Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Методика викладання і вивчення англійської мови як іноземної
Код дисципліни
OK 9.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості наукового дослідження в конкретній філологічній галузі.
ПРН 14. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: знати теоретичні основи сучасного мовознавства, його ключові поняття й терміни; організацію мовної системи, зокрема будову сучасної англійської мови; орфоепічні, граматичні, лексичні та стилістичні норми літературної англійської мови; теоретичні основи мовної комунікації; вміти адекватно сприймати на слух і розуміти англійське мовлення; складати план-конспект, писати конспекти і робити нотатки англійською мовою; читати англомовну наукову літературу, використовуючи різні види читання (детальне, оглядове, пошукове) для отримання необхідної інформації; усно та письмово анотувати/реферувати наукові англомовні праці; виступати з доповідями, повідомленнями і брати участь в обговореннях і дискусіях англійською мовою; володіти елементарними навичками пошуку, здобуття і обміну інформацією.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є частиною комплексної дисципліни «Методика викладання і вивчення англійської філології» і спрямована на вивчення теорії та практики навчання англійської як іноземної з урахуванням сучасних тенденцій розвитку лінгвістики і лінгводидактики. Дисципліна знайомить студентів із тенденціями розвитку іншомовної освіта в Україні та світі, системою навчання іноземної мови, загальними принципами планування, організації та забезпечення процесу навчання англійської мови як засобу міжкультурної комунікації. Дисципліна допомагає студентам зрозуміти специфіку педагогічного дискурсу, оволодіти значним арсеналом сучасних методів, підходів і технік навчання англомовного матеріалу та спілкування, новітніми технологіями для оптимізації навчального процесу.
Рекомендована та необхідна література
Brandi, K. (2020). Communicative language teaching in action: Putting principles to work. Cognella Academic Publishing.
Butcher, C., Davies, C., & Highton, M. (2019). Designing learning: From module outline to effective teaching (2nd ed.). Routledge.
Council of Europe. (2020). Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment: Companion volume. Council of Europe Publishing.
Enomoto, K., Warner, R., & Nygaard, C. (2021). Teaching and learning innovations in higher education. Libri Publishing.
Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching (5th ed.). Pearson.
Nagarai, G. (2021). English language teaching: Approaches, methods, techniques (3rd ed.). Orient Blackswan.
Richards, J. C. (2016). Approaches and methods in language teaching. CUP.
Ur, P. (2012). A Course in English Language Teaching (2nd ed.). CUP.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, семінарські заняття та самостійну роботу студента і передбачають: презентацію проєкту, усні відповіді, письмові контрольні роботи. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, евристичного та дослідницького методів, а також методів активного навчання, що передбачає залученість студентів до навчального процесу, допомагає розвинути у них аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: іспит, за який студент отримує 24–40 балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових. Студенти допускаються до іспиту, якщо набрали за роботу в семестрі 36–60 балів. Іспит передбачає виконання трьох завдань (див. п. 7 робочої програми).
Мова викладання
Англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Людмила
Вікторівна
Биркун
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології