Західні теорії літератури

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Західні теорії літератури
Код дисципліни
OK 5
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 8. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в лінгвістиці та літературознавстві. ПРН 12. Здійснювати науковий аналіз мовного і літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням класичних і новітніх методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 18. Брати участь у вузько спеціальних філологічних семінарах. конференціях, наукових гуртках, дискусіях. ПРН 20. Демонструвати знання методологічного апарату літературознавчих досліджень, знання теорій літературознавства та сучасних стратегій дослідження англомовної літератури, вміння аналізувати літературознавчі явища та процеси.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: знати основні етапи літературного процесу, розуміти своєрідності окремих періодів розвитку англомовних літератур; уміти оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом літературознавства; володіти навичками літературознавчого аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить із сучасною теорією літератури та виробленими в її межах методологіями аналізу художнього твору, дає змогу засвоїти нові категорії та поняття, пов’язані із теорією літератури; передбачає прочитання оригінальних текстів або фрагментів текстів. Предмет навчальної дисципліни включає аналітику репрезентативних творів англомовних літератур.
Рекомендована та необхідна література
Ashcroft, B., Griffiths, G., & Tiffin, H. (2002). The empire writes back: Theory and practice in post-colonial literatures (2d ed.). Routledge. Ashcroft, B., Griffiths, G., & Tiffin, H. (2000). Post-colonial studies reader: The key concepts (2nd ed.). Routledge Bressler, C. E. (2007). Literary criticism: An ıntroduction to theory and practice (4th ed.). Pearson Prentice Hall. Gallagher, C., & Greenblatt, S. (2020). Practicing new historicism. University of Chicago Press. Garrard, G. (2011). Ecocriticism (the new critical idiom) (2nd ed.). Routledge. Glotfelty, C., & Fromm, H. (Eds). (1996). The ecocriticism reader: Landmarks in literary ecology. University of Georgia Press. Said, E. W. (2003). Orientalism (1st published in 1978). Penguin. Tyson, L. (2014). Critical theory today: A user-friendly guide (3rd ed.). Routledge. Walder, D. (2004). Literature in the modern world (2nd ed.). OUP.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, семінарські заняття, самостійну роботу студента і передбачають усні відповіді/обговорення і письмові тести. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, евристичного та дослідницького методів, а також методів активного навчання, що передбачає залученість студентів до навчального процесу, допомагає розвинути у них аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: іспит, за який студент отримує 24–40 балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових. Студенти допускаються до іспиту, якщо набрали за роботу в семестрі 36–60 балів. Іспит передбачає виконання трьох завдань (див. п. 7 робочої програми).
Мова викладання
Англійська