Викладання англійської мови як іноземної у мультикультурному класі

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Викладання англійської мови як іноземної у мультикультурному класі
Код дисципліни
ВБ 1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 2. Демонструвати належний рівень володіння англійською мовою для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати своїх досліджень англійською мовою. ПРН 4. Цінувати різноманіття та мультикультурність світу й керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу та співробітництва. ПРН 28.1. Аналізувати, самостійно розробляти/укладати, використовувати готові НМК для навчання англійської мови у закладах вищої освіти. ПРН 30.1. Вирішувати проблемні ситуації у навчанні англійської мови у закладах вищої освіти. ПРН 33.1. Застосовувати сучасні концепції навчання англійської мови у закладах вищої освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: знати сутність процесу навчання іноземної мови, основні категорії й поняття педагогіки і психології вищої школи, професійної етики, культурології; основні форми і методи навчання англійської мови як іноземної; уміти застосовувати різні форми, види, методи й засоби навчання англійської мови як іноземної; володіти універсальними професійними навичками, насамперед спілкування і взаємодія з людьми, критичне мислення, гнучкість, адаптація.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є важливою складовою фахової підготовки магістрів-філологів і передбачає вивчення специфіки мультикультурної системи освіти, що спрямована забезпечити формування мульти-/полікультурної компетентності як сукупності певних знань, поглядів, цінностей, навичок і вмінь, необхідних для міжкультурної взаємодії на принципах демократії, рівних прав та можливостей та ефективного викладання англійської мови як іноземної в умовах культурного розмаїття.
Рекомендована та необхідна література
Banks, J. A. (2016). Cultural diversity and education: Foundations, curriculum, and teaching (6th ed.). Routledge. Banks, J. A., & McGee Banks, C. A. (2019). Multicultural education: Issues and perspectives (10th ed.). Wiley. Council of Europe (2016). Competences for democratic culture: Living together as equals in culturally diverse democratic societies. Council of Europe Publishing. Council of Europe (2018). Reference framework of competences for democratic culture. Volume 2: Descriptors of competences for democratic culture. Council of Europe Publishing. Duran, E. (2020). Teaching English learners in inclusive classrooms (4th d.). Charles C. Thomas Publisher. Howe, W. A., & Lisi, P. L. (2018). Becoming a multicultural educator: Developing awareness, gaining skills, and taking action (3rd ed.). SAGE Publications. Snyder, S., & Fenner, D. S. (2021). Culturally responsive teaching for multilingual learners: Tools for equity. Corwin.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, практичні заняття, самостійну роботу студента і передбачають: усні відповіді на питання, дискусії, тести, творче завдання (проєкт), самостійне опрацювання додаткового матеріалу на платформі FutureLearn (онлайн-курс), рефлексивний звіт. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, репродуктивного, евристичного та дослідницького методів, а також методів активного та інтерактиного навчання, які допомагають розвинути у студентів аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: іспит, за який студент отримує 24–40 балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових. Студенти допускаються до іспиту, якщо набрали за роботу в семестрі 36–60 балів. Іспит передбачає виконання трьох завдань (див. п. 7 робочої програми).
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології