Література українського реалізму (Ч.3 КД «Історія української літератури»)

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Література українського реалізму (Ч.3 КД «Історія української літератури»)
Код дисципліни
ННД.19.3.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати матеріал таких попередніх курсів: «Вступ до літературознавства»; «Давня українська література»; «Історія української літератури І половини ХІХ століття».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни «Література українського реалізму» – сприяти формуванню системи знань щодо провідних ідейно-естетичних тенденцій розвитку української літератури ІІ пол. ХІХ ст. Надати можливість студентам поглибити базові знання та відкрити нові інтерпретаційні можливості при розгляді історико-літературного та критичного матеріалу української літератури означеного періоду, ознайомитися з художніми текстами та науковими працями; на основі аналізу та коментарів тих текстів та основних тез наукових праць, знанні європейського літературного і критичного контекстів розвинути навички фахового аналізу художнього тексту.
Рекомендована та необхідна література
1. Баррі П. Вступ до теорії. Літературознавство та культурологія/ Пер. З англ. О. Погинайко/ П. Барі – К. 2008 2. Бовсунівська Т. Основи теорії літературних жанрів /Т. Бовсунівська.- К. 2008 3. Вільна Я., Хворостяний І. Історія української літератури ІІ половини ХІХ століття- К. 2017 4. Возняк М. Історія української літератури: У 2-х кн. Львів 1992-1994 5. Гнідан О. Д., Гаєвська Н. М., Семенюк Г. Ф. та ін. Історія української літератури ХХ ст. (70-90-ті рр.). У 2 кн. – К., 2002. 6. Гнідан О. Д., Гаєвська Н. М., Семенюк Г. Ф. та ін. Історія української літератури ХХ ст. (50-60-ті рр.). У 2 кн. – К., 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, самостійна робота. Заходи: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, доповідь-аналіз наукової літератури, творче завдання (есей, презентація, рецензія), контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі екзамену: • максимальна кількість балів на екзамені - 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на екзамен); • іспит проводиться у формі письмової роботи з закритими відповідями на 40 теоретичних питань, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється 1 балом.
Мова викладання
Українська мова