Психодіагностика

Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психодіагностика
Код дисципліни
ОК.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: основні тенденції розвитку психодіагностики на сучасному етапі; види тестів; специфіку наукового диференціально-діагностичного дослідження і практичного обстеження; етапи психодіагностичного обстеження особистості; основні підходи і методи діагностики. Вміти самостійно проводити наукові психологічні дослідження; обирати ефективні способи контролю в психологічному дослідженні; здійснювати оцінку програм; здійснювати кількісний та якісний аналіз результатів психологічних досліджень; перевіряти статистичну значимість результатів; формулювати висновки наукового дослідження; розробляти практичні рекомендації; оформлювати звіт за результатами наукового дослідження; чітко і логічно, послідовно і повно викладати засвоєний матеріал при відповідях на питання з тем курсу.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати специфіку психодіагностики як комплексної галузі психологічної науки; Вміти оперувати категоріально-понятійним апаратом психодіагностики; аналізувати оригінальну літературу з психодіагностики Володіти елементарними навичками аналізу положень психодіагностики; особливостей розробки та адаптації психологічних тестів; специфіки взаємозв’язку теорії та фактів
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Психодіагностика як комплексна галузь психологічної науки. Історія розвитку психодіагностики. Основні тенденції розвитку психодіагностики на сучасному етапі. Тема 2. Психодіагностичний метод. Провідні психодіагностичні підходи та їх характеристика. Тема 3. Психометричні основи психодіагностики. Адаптація та стандартизація діагностичної методики. Надійність та валідність психологічних тестів. Тема 4. Організація і проведення психодіагностичного обстеження. Професійно-етичні принципи у психодіагностиці. Тема 5. Провідні психодіагностичні методи.
Рекомендована та необхідна література
1. Галян І. М. Психодіагностика: навч. посібник / І. М. Галян. – К.: Академвидав, 2009. – 464 с. 2. Корольчук М. С., Осьодло В. І. Психодіагностика: Навч.посібник для студентів ВНЗ / М. С. Корольчук, В. І. Осьодло. – К.: Ельга, Ніка-центр, 2010. – 400 с. 3. Кравчук С. Л. Експериментальна психологія: теорія і практика психологічного експерименту: підруч. для студ. вищ. навч. закл. / С. Л. Кравчук. – К.: Київський університет, 2008. – 286 с. 4. Скребец В. А. Психологическая диагностика: Учеб. пособие / В. А. Скребец. – К.: МАУП, 1999. – 120 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота студента
Методи та критерії оцінювання
опитування, доповідь, тестування, проміжний контроль (підсумкова контрольна робота), залік Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного контролю сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали, отримані під час практичних (семінарських) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка, отримана під час заліку, не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Світлана Леонтіївна Кравчук
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти