Технології психологічного тренінгу і коучингу
Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Технології психологічного тренінгу і коучингу
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Історія та теоретичні питання розвитку групових методів і тренінгу
Сутність понять тренінгу та коучингу
Психологічні особливості тренінгової групи, етапи тренінгового процесу і процеси групової динаміки у тренінгу
Роль тренера та коучінга і вимоги до його особистості
Обирати технологію, планувати програму і структуру тренінгу; обирати методи та методики психологічного коуча.
Самостійно ставити мету, визначати завдання і планувати засоби їх реалізації із застосовуванням адекватних методів тренінгової та коучингової роботи у відповідності із задачами тренінгу
Обирати ефективну стратегію і тактику поведінки тренера та коучинга
Володіти навичками рефлексивного аналізу та вміти проводити рефлексію тренінгу та коучингової сесії
Ефективно комунікувати із замовниками та учасниками ПТ та клієнтами психологічного коучингу
Самостійно виявляти запити та потреби замовників та учасників тренінгу, розробляти програми ПТ та коучингових сесій з подальшою їх реалізацією
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи соціальної психології, психології спілкування, індивідуального консультування, теорії і практики групової роботи.
2. Вміти аналізувати групові процеси та явища й орієнтуватися у груповій динаміці; визначати потреби тренінгових груп та окремих клієнтів для розробки та проведення тренінгів та коучингових сесій.
3. Володіти елементарними навичками аналізу наукової літератури з необхідних розділів психології, навичками критичного мислення, постановки та вирішення практичних задач, навичками ненасильницької комунікації тощо.
Зміст навчальної дисципліни
1. Тренінг як різновид сучасної соціально-психологічної практики
2. Цілі, задачі та методи психологічного тренінгу (ПТ)
3. Психологічні особливості тренінгової групи. Перебіг групової динаміки
4. Вимоги до ведучого груп ПТ
5. Освітні, просвітницькі та профілактичні тренінги
6. Технології створення ПТ
7. Структура та зміст програми ПТ
8. Теоретико-методологічні засади коучингу
9. Прийоми, спрямовані на ціле покладання
10. Допоміжні методи у психологічному коучингу
Рекомендована та необхідна література
1. Афанасьєва Н. Є., Перелигіна Л. А. Теоретико-методологічні основи соціально-психологічного тренінгу: навчальний посібник. Київ, 2018. 251 с.
2. Зливков В. Л., Лукомська С. О. Теорія та практика психологічних тренінгів. Київ-Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2019. 209 с.
3. Пащенко С. Ю., Сербін О. О., Стоян С. П., Трофімов А. Ю., Лукін Д. В. Креативне лідерство [Creative Leadership]: навч. посіб. за ред. М. В. Ситницького. Київ : Національний центр розвитку креативного підприємництва КНУ ім. Т. Шевченка, Видавництво Ліра-К, 2020. 100 с.
4. Beck, U. Ch. Psychodynamic Coaching: Focus and Depth. Routledge, 2012. 192.
5. Schneider Corey, M., Corey, G., Corey, C. Groups: Process and Practice, 9th edition. Student Edition, December 31, 2012.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самотсійна робота
Методи та критерії оцінювання
Опитування, практичне завдання, тест, Авторська програма ПТ та/або коучингових сесій, залік
Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного контролю сумарно не можуть перевищувати 60 балів.
Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали, отримані під час практичних (семінарських) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка, отримана під час заліку, не може бути меншою 24 балів.
Шкала відповідності оцінок: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59.
Мова викладання
англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Юріївна
Пащенко
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти