Теорія і практика редагування

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Теорія і практика редагування
Код дисципліни
ОК.22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 6 Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для розв’язання складних спеціалізованих завдань і проблем професійної діяльності. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури та вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 10 Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 11 Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та англійською мовами. ПРН 14 Уживати українську й англійську мови – в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання основних філологічних категорій, термінів і понять. 2. Володіння навичками постійного поповнення базових знань та навичок, здобутих протягом попередніх семестрів. 3. Уміння застосовувати на практиці навички філологічного аналізу та інтерпретації різножанрових мистецьких та наукових текстів.
Зміст навчальної дисципліни
Мета: дати студентам загальні відомості з теорії та практики редагування, звертаючи особливу увагу насамперед на практичні навички редакторського опрацювання текстів різних стилів, жанрів художньої, наукової та науково-популярної літератури. Важливе значення має опанування суто технічних видів редакторської діяльності, культури оформлення текстів, роботи з комп’ютером, автоматичного рецензування за допомогою відповідних програм, коректури тощо. Анотація. Невпинне зростання кількості засобів продукування та споживання найрізноманітнішої інформації не може не впливати на її якість. З одного боку, примножується розмаїття можливостей оприлюднення власних текстів, а з другого – істотно знижується їх грамотність на різних рівнях текстотворення. Це багатократно посилюється ситуацією ненормального функціонування української мови в Україні, що є також одним із дійових засобів інформаційної війни. Не дивно, що за таких умов навіть українські філологи втрачають чуття рідного слова, вдаються до калькування, канцеляриту тощо. Занепадає також інституція фахового редагування – від стилістичного до коректорського та суто технічного. Дисципліна покликана виправляти це становище.
Рекомендована та необхідна література
1. Партико З. Загальне редагування: нормативні основи : Навч. посібник. Л.: ВФ Афіша, 2006. 416с. 2. Тимошик М. Книга для автора, редактора, видавця : Практич. посібник. 2-е вид., стереотип. К.: НВЦ «Наша культура і наука», 2006. 560 с. 3. Ткаченко А. Практикум із наукового та літературного редагування. К.: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2018. 68 с. 4.Ткаченко А. Романи масової культури очима студентів-літераторів // Філол. семінари. Вип. 20 : Театр літературного процесу: теорія і дійові особи. К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2017. С.313-329. 5. Ткаченко А. #Як_знаходиться_Слово: Ланцюжок мовностилістичних студій та нотаток у фейсбуці // https://www.facebook.com/anatoliy.tkachenko.9
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи: усні та письмові відповіді, дві письмові роботи проміжного контролю (редагування текстів на електронних носіях), творче завдання (взаєморедагування різножанрових текстів), підсумкова контрольна робота (написання рецензії, редвисновку та редагування художнього тексту). Методи викладання: лекція, семінарське, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на практичному занятті – мін. 2 бали / макс. – 3; доповнення на лекціях і практичних заняттях – мін. 1 бал / макс. – 2; письмова робота проміжного контролю – мін. 3 бали / макс. – 7; творче завдання мін. 4 бали, макс. - 10; підсумкова контрольна робота мін. 10 балів, макс. - 20. Підсумкова оцінка з дисципліни (мін. 60, макс. – 100) складається із суми балів за семестрову роботу (мін. 50 макс. 80) та підсумкової контрольної роботи (мін. 10, макс. 20 балів). Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100, «Не зараховано» – 0-59.
Мова викладання
Українська