Сучасний літературний процес: теоретичний аспект

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасний літературний процес: теоретичний аспект
Код дисципліни
ОК.20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8.Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають успішно опанувати навчальні дисципліни «Основи літературознавства», КД «Майстерні літературної творчості»: Частина 1. Вступ до спеціальності.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів зі специфікою сучасного літературного процесу, його стильовими домінантами, основними репрезентантами в галузі прози, поезії, драми, літературної критики, найпомітнішими художніми творами та науковими розвідками, присвяченими дослідженню сучасного літературного процесу. Предметом її вивчення є літературний процес новітньої доби в його теоретичних вимірах. Це передбачає вивчення літературного життя кінця ХХ-початку - ХХІ ст. крізь призму його специфіки: зміни літературного розвитку від постмодернізму до постпостмодернізму, особливостей українського модернізму означеного періоду, а також жанрових і стильових пошуків сучасних прозаїків, поетів, драматургів.
Рекомендована та необхідна література
1.Бернадська Ніна. Новітній український роман: жанрові пошуки . Studia Ucrainica Varsoviensia. 2020. №8. С.207-215 (Copernicus) 2. Голобородько Я. Андеґраунд. Український літературний істеблішмент. К.,2006. 3. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: Український літературний постмодерн. К.,2005. 4. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї. К., 2013. 5. Даниленко Володимир. Лісоруб у пустелі. Письменник і літературний процес. К.,2008. 6. Констанкевич І., Сірук В. Сучасна українська література: стилі, покоління, творчі індивідуальності. Луцьк, 2012. 7. Критика прози. К.,2011. 8. Романенко О. Семіосфера української масової літератури: Текст. Читач, Епоха. К.,2014. 9. Славінська І. 33 герої укрліт. Харків,2011. 10. Харчук Р. Сучасна українська проза. Постмодерний період. Навчальний посібник. К.,2008. 11.Філоненко С. Масова література в Україні: дискурс / гендер / жанр. Донецьк,2011.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи: відповіді на заняттях, доповнення, участь у дискусіях на семінарах, творча робота, контрольна робота. Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на занятті, доповнення, участь у дискусіях насемінарах – мінімально 2 /максимально 4; контрольна робота – мінімально 4 /максимально 10; творча робота – мінімально 2 /максимально 20. Форма підсумкового оцінювання – залік. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська