КД "Історія української літератури": Частина 7. Українська література другої пол. ХХ - поч. ХХІ ст.

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД "Історія української літератури": Частина 7. Українська література другої пол. ХХ - поч. ХХІ ст.
Код дисципліни
ОК.14.07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 19 Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне засвоєння попередніх частин комплексної дисципліни «Історія української літератури» (частини 1–6), «Основи літературознавства». Студент повинен знати: – базові явища українського літературного процесу; – наявні періодизації української літератури; – критичну рецепцію українського письменства; – літературні зв’язки та місце української літератури в європейському культурному просторі; володіти: – необхідним термінологічним апаратом; – методологією аналізу художніх текстів; – навичками самостійної роботи з текстами; вміти: – аналізувати художні тексти із залученням різних методів дослідження; – грамотно посилатися на авторитетні дослідження; – обґрунтовувати й аргументовано обстоювати власну думку; – володіти правилами створення та оформлення таких видів навчальних робіт, як презентація, реферат, повідомлення, тест, контрольна робота, есе, творче завдання тощо; – виконати необхідний обсяг самостійної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – дати студентам знання про чільні ідейно-естетичні тенденції та віхи розвитку української літератури другої половини ХХ століття – початку XXІ століть. Навчальна дисципліна «Українська література другої половини ХХ – початку XXІ століть» спрямована на аналітичне вивчення таких базових явищ літературного процесу, як соцреалізм та його подолання, еміграційна література, «третє цвітіння» в творчості письменників старшого покоління, шістдесятництво, особлива увага приділяється осмисленню художніх феноменів: табірна проза, дисидентська лірика, химерний роман, завершується курс оглядом постмодерних шукань в українському письменстві.
Рекомендована та необхідна література
1.Харчук, Р. Сучасна українська проза. Постмодерний період. Київ 2008. 2.Астаф’єв, О. Лірика української еміграції: еволюція стильових систем. Київ 1998. 3.Захарчук, І. Війна і слово (мілітарна парадигма літератури соціалістичного реалізму). Луцьк: 2008. 4.Анісімова, Н. На зламі культурних епох: поезія покоління 80-х років ХХ ст. у системі пізнього українського модернізму. Бердянськ 2012. 5.Гундорова, Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн. Київ 2005. 6.Тарнашинська, Л. Українське шістдесятництво: профілі на тлі покоління. Київ 2010. 7.Українські літературні школи та групи 60–90-х рр. ХХ ст.. Львів 2009. 8.Ткаченко, О. Василь Земляк. Ігор Калинець. Емма Андієвська. In: Програма з курсу «Історія української літератури ХХ–ХХІ століть» Для студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Укладачі: Бандура Г.О., Гаєвська Н.М., Гуляк А.Б. та інші. Київ 2016. 9.Корогодський Р. Брама світла. Шістдесятники. Львів 2009.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи: усні відповіді у вигляді доповідей, повідомлень, презентацій, контрольна робота з відкритими відповідями, підсумкова контрольна робота у формі тестів, іспит. Методи викладання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на занятті – мінімально 21 /максимально 35; доповнення, участь у дискусії – мінімально 8 / максимально 12; контрольна робота з відкритими відповідями мінімально 7 /максимально 13; За семестр студент може набрати: мінімально 36 балів /максимально 60 балів. Форма підсумкового оцінювання – іспит. На іспит виноситься: мінімально 24 /максимально 40. Шкала відповідності оцінок: Відмінно / Excellent 90–100 Добре / Good 75–89 Задовільно / Satisfactory 60–74 Незадовільно / Fail 0–59
Мова викладання
Українська