КД "Історія української літератури" : Частина 5. Українська література кінця ХІХ - початку ХХ ст.

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД "Історія української літератури" : Частина 5. Українська література кінця ХІХ - початку ХХ ст.
Код дисципліни
ОК.14.05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8 Знати і розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і літератури та застосовувати ті знання у професійній діяльності. ПРН 10, ПРН 13, ПРН 15, ПРН 16, ПРН 19 - Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль освітньої програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Дисципліна базується на успішному опануванні курсів літературознавчого спрямування, вивчених упродовж попередніх семестрів. Студенти повинні знати загальні відомості про історико-культурний розвиток української літератури до кін. ХІХ ст.; критерії перехідної культурної епохи як специфічного етапу розвитку української культури і літератури; основні теоретико-методологічні підходи до аналізу художнього твору; життєвий і творчий шлях письменників означуваного періоду. Студенти мають уміти працювати з текстами; систематизувати висновки дослідників української літератури; оперувати основними літературознавчими поняттями; аналізувати сюжети, мотиви, образи у творах письменників.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати уявлення студентів про напрям «модернізм» в українській літературі, особливості функціонування стильових течій, різних шкіл і груп в означений період шляхом аналізу наукової, енциклопедичної, методичної, публіцистичної і художньої літератури. Як частина комплексної дисципліни «Історія української літератури» спонукає до опанування наукових знань про ранньомодерністську практику з численними стильовими течіями і різнорідними моделями творчості їх представників; осмислення літературно-мистецького та культурно-наукового життя України, що сприяло відходові від народницько-утилітарних поглядів на літературу, підвищенню її самодостатньої ролі та виняткового значення.
Рекомендована та необхідна література
1. Агєєва В.П. Жіночий простір. Феміністичний дискурс українського модернізму: Монографія., К.: Факт, 2003; 320 с. 2. Врублевська В. Шарітка з Рунгу: Біографічний роман про О.Кобилянську. Серія «Автографи часу»., К.: Академія, 2007. 3. Дяченко С. Тестування з історії української літератури у вищому навчальному закладі: Навчально-методичний посібник., К.: Академвидав, 2016. 4. Ковалів Ю.І. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: підручник: у 10 т. – К.: ВЦ «Академія», 2013., Т. 1, Т. 2 5. Кульчицький С. Володимир Винниченко, К.: Видавничий дім «Альтернатива», 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи: усні та письмові відповіді на запитання, участь в дискусії, творчі завдання, модульна контрольна робота. Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті (участь в науковій дискусії) – макс. 4, письмові відповіді на запитання, творчі завдання – макс. 4, модульна контрольна робота – макс.20. Форма підсумкового оцінювання – залік. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська