КД "Історія української літератури" : Частина 4. Українська література другої половини ХІХ ст.

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД "Історія української літератури" : Частина 4. Українська література другої половини ХІХ ст.
Код дисципліни
ОК.14.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8 Знати і розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і літератури та застосовувати ті знання у професійній діяльності. ПРН 10, ПРН 13, ПРН 15, ПРН 16, ПРН 19 - Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають – знати: зміст програмових творів і методологічно-методичну літературу з означеного курсу; провідні художньо-естетичні та ідейні концепти літератури другої половини XIX століття; основні художні стилі та напрями літератури даного періоду; – вміти: фахово аналізувати програмовий текст; працювати з першоджерелами; визначати роль і значення літературної постаті у літературному процесі; критично оцінювати літературознавчі праці; враховувати європейський літературний контекст; – володіти: елементарними навичками аналізу усіх рівнів тексту як цілісної ідейно-художньої системи, зокрема жанрово-стильових особливостей, тематики та проблематики; навичками реферування наукових текстів; ведення фахових дискусій, диспутів, полеміки, навичками аналізу міждисциплінарних зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – осмислення найважливіших аспектів історії української літератури другої половини XIX ст. як літератури, що своєю появою розбудила національну та суспільну свідомість народу і стала запорукою збереження історичних, морально-етичних та національних пріоритетів. Розглядаються питання стильових, жанрових, проблемно-тематичних особливостей, вікових традицій та ідейно-художнього новаторства. Дисципліна передбачає осмислення української літератури 50-60-х років та 70-90-х років XIX століття як літератури, що формувала і зберігала етнічну самосвідомість, забезпечувала національну самобутність, демонструючи висоту художньої якості. Основна увага присвячена презентаційним постатям, зокрема П. Кулішу, Марку Вовчку, І. Нечую-Левицькому, Панасу Мирному, І. Франку, І. Карпенко-Карому.
Рекомендована та необхідна література
1. Агеєва Віра. За лаштунками імперії. Есеї про українсько-російські культурні відносини. Київ, 2021. 2. Вільна Я.В., Хворостяний І.Г. Історія української літератури другої половини ХІХ ст. Київ, 2017 (підручник). 3. Гундорова Т. Франко – не каменяр. Мельбурн, 1996. 4. Єфремов С. Історія українського письменства. Київ, 1995. 5. Історія української літератури ХІХ ст. У трьох книжках. Київ, 1995-1997. 6. Ковалів Ю. Історія української літератури кінець ХІХ- початок ХХІ ст. Т.1. Київ, 2011. 7. Конончук М. «Чорна рада» Пантелеймона Куліша в радіопубліцистиці Юрія Лавріненка // Літературознавчі студії. Збірник наукових праць. Вип. 1 (59). Київ, 2020. С. 70-81. 8. Малютіна Н. Українська драматургія кінця XIX – початку XX ст. Київ, 2010. 9. Павличко С. Фемінізм. Київ, 2002. 10. Чижевський Д. Історія української літератури. Від початків до доби реалізму. Тернопіль, 1994.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекція, семінарське заняття, самостійна робота. Навчальні заходи протягом семестру: відповіді на семінарському занятті, участь у дискусії, творчі завдання, підсумкова модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті – макс.5 / мін. 3; творче завдання – макс. 6/ мін. 4; модульна контрольна робота - макс. 25 / мін. 12. Форма підсумкового оцінювання – залік. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська