КД "Історія української літератури" : Частина 1. Українська література ІХ - ХІV століть

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД "Історія української літератури" : Частина 1. Українська література ІХ - ХІV століть
Код дисципліни
ОК.14.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8 Знати і розуміти загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і літератури та застосовувати ті знання у професійній діяльності. ПРН 10, ПРН 13, ПРН 15, ПРН 16, ПРН 19 - Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Базові знання української літератури та історії України періоду Русі IX – XIV ст., шкільний курс української літератури 9-го класу.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – це вивчення підвалин, витоків та етапів формування системи української книжної літератури, беручи за основу жанрово-стильові та ідейно-тематичні особливості та історико-культурний контекст. Вказана дисципліна є першою й базовою у переліку Комплексної навчальної дисципліни «Історія української літератури». Відтак, головний фокус навчальної дисципліна спрямований на оволодіння студентами знань про книжну літературу як систему, засновану на значимості Біблії як фундаторки книжної релігії – християнства, а також культурної взаємодії Русі із сусідніми державами. Ще одним важливим фокусом вказаної дисципліни є поглиблене оволодіння знаннями про адаптацію книжної традиції християнського європейського ареалу руською (українською) літературою у жанрово-стильовому та ідейно-тематичному аспектах до національних традицій.
Рекомендована та необхідна література
1. Хрестоматія давньої української літератури (до кін. XVIII ст.) – К., 1967. 2. Золоте слово: хрестоматія літератури України-Русі епохи Середньовіччя ІХ–ХV століть: у 2 кн. – К., 2002.: Т.1 URL http://history.org.ua/LiberUA/966-7173-14-3/966-7173-14-3.pdf ; Т.2. URL http://history.org.ua/LiberUA/966-7173-19-4/966-7173-19-4.pdf 3. Ізборник. Історія України IX-XVIII ст. Першоджерела та інтерпретації — проект електронної бібліотеки давньої української літератури: URL http://litopys.org.ua 4. Аверинцев С. С. Чудо / София – К., 2001. С.209–211. 5.Білоус П. В. Історія української літератури ХІ–XVIII ст. – К., 2009. 424 с. Висоцький С. Київська писемна школа Х–ХІІ ст. – К., 1998. 247 с. Грабович Г. Слідами національних містифікацій / Критика. – 2001. – Ч. 6 (44). Грушевський М. Історія української літератури: в 6 т. 9 кн. –Т. 2. – К., 1993. 264 с. Сліпушко О. Софія Київська. Українська література середньовіччя: доба Київської Русі (Х–ХІІІ століття). – К., 2002. 399 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: відповідь на семінарському занятті, доповнення, участь в дискусії, аналітична доповідь з презентацією, письмова контрольна робота. Методи викладання: лекція, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання. Mаксимальна кількість балів протягом семестру – 100 балів. Завдання оцінюються залежно від повноти і правильності виконання, відповідно до видів робіт та форм контрою, описаних у програмі. Семестрове оцінювання формує бал проміжного контролю. Питання за темами навчальної дисципліни, що опрацьовуються у 1 семестрі, виносяться на іспит, який студенти складають у 2 семестрі. Бали, отримані за дисципліною, переносяться у відсотковому еквіваленті (30 % від отриманих балів - від максимальної кількості 100 балів - 30 балів) до формування загального балу за семестр наступної частини дисципліни.. Підсумкове оцінювання відсутнє.
Мова викладання
Українська