Психологічний супровід прийомного батьківства
Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
            Назва дисципліни
        
        
            Психологічний супровід прийомного батьківства 
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВКС 1.06
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            Знати: різновиди прийомного батьківства в Україні; нормативно-правове забезпечення психологічного супроводу сімейних форм влаштування; зміст та специфіку психологічного супроводу прийомного батьківства. Вміти: визначати запити, причинно-наслідкові зв’язки у потребах та труднощах представників сімейних форм виховання (як дітей, так і батьків); проводити психологічне  консультування, групи підтримки в процесі психологічного супроводу.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Заочна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1.	Знати: теоретичні, нормативно-правові засади створення й функціонування різних форм сімейного влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, в Україні, а також особливості психологічної роботи з ними;
2.	Вміти: визначати запити в процесі психологічного супроводу представників сімейних форм виховання, причинно-наслідкові зв’язки у потребах та труднощах як дітей, так і батьків;
3.	Володіти:  елементарними навичками психологічного консультування, проведення груп підтримки в процесі психологічного супроводу представників сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Модуль 1.   Теоретико-методологічні та нормативно-правові засади функціонування прийомного батьківства в Україні. Тема 1. Соціально-психологічні особливості дітей, які потребують влаштування до нової сім’ї. Тема 2.  Сутність та форми прийомного батьківства в Україні.
Модуль 2 .  Методичне забезпечення психологічного супроводу сімейних форм виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Тема 3. Зміст та специфіка психологічного супроводу прийомного батьківства. Тема 4. Особливості психологічного консультування батьків та дітей. Тема 5. Роль груп підтримки в процесі психологічного супроводу прийомного батьківства.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.Адель Фабер і Елейн Мазліш Як слухати, щоб діти з нами говорили. Як говорити, щоб діти нас слухали / Пер. О. Мандрика. - Львів: Свічадо, 2010. – 300 с.; 2.Васьківська С. В. П’ять вимірів психологічного консультування. К.: Ніка-центр, 2019. – 400 с.; 3.Капська А. Й., Пєша І. В. Соціальний супровід різних категорій сімей та дітей. Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2020. – 232 с.; 4.Комплексна допомога бездоглядним та безпритульним дітям: метод. посіб. / Авт.: Безпалько О.В.; Гурковська Л.П.; Журавель Т.В. та ін. / За ред. Звєрєвої І.Д., Петрочко Ж.В. – К.: Видавничий дім “КАЛИТА”, 2010. – 376 с.; 5.Максимова Н.Ю., Мілютіна К.Л. Як порозумітися зі своїми дітьми (Конфліктологія для батьків): Метод. розробки. – К., 2004. – 220 с.; 6.Мілютіна К. Л. Безмежна дитина. Попередження конфліктів з дітьми.(Робоча книга для батьків та спеціалістів).
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Загальний обсяг 120 год., 
в тому числі:
Лекцій – 10  год.
Практичні – 8 год.
Самостійна робота - 102 год.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів – мінімум 60 балів) визначається як сума балів за роботу впродовж семестру (поточне оцінювання) та за результатами проведення заліку (підсумкове оцінювання). 
- семестрове оцінювання:         
1. усна відповідь – 20 балів (від 3 балів до 5 балів);  
2. доповнення (додаткова, уточнююча інформація, доцільний приклад) – 10 балів (від 1 балу до 2-х балів);  
2. підготовка презентацій (аналіз першоджерел) – 20 балів (від 4 балів до 10 балів);  
3. творчі та практичні завдання – 20 балів (від 4 балів до 10 балів);  
4. підсумкові тестові завдання за 2-ма модулями – 30 балів (до 15 балів за кожне).
- підсумкове оцінювання (у формі  заліку).
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
                            Юлія
                            Миколаївна
                            Удовенко
                        
                        
                            ІПО-викладачі 
Інститут післядипломної освіти
                    Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        ІПО-викладачі
                    
                    
                        Інститут післядипломної освіти