Сучасна польська мова. Ч.1

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасна польська мова. Ч.1
Код дисципліни
ОК.12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мови (мов) і літератури (літератур), що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 22.1. Застосовувати знання польської та литовської мов у рамках лінгвокраїнознавчого і туристичного дискурсів. ПРН 23.1. Вміти ідентифікувати національно-культурний компонент у структурі польської та литовської мов.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу передбачає знання загальнолінгвістичної термінології та терміносистеми; знання основ граматики сучасної польської мови; володіння базовими навичками читання, письма, аудіювання і говоріння на рівні, що передбачені програмою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування в студентів польськомовної комунікативної компетенції як сукупності знань, умінь і навичок, що забезпечують ефективну міжкультурну комунікацію в усній і писемній формах; вивчення закономірностей виникнення, функціонування та розвитку сучасної польської мови. Навчання сучасної польської мови відбувається на засадах основних положень комунікативного підходу щодо вивчення іноземної мови з використанням автентичних матеріалів та моделюванням реальних комунікативних ситуацій. Принцип комунікативності визначається як первинність комунікативних цілей у межах чотирьох видів мовленнєвої діяльності відносно вторинності мовно-тематичного матеріалу як основи подальшого формування вміння спілкуватися.
Рекомендована та необхідна література
Дем'яненко Н., Хайдер Т. Навчально-методичні вказівки до курсу «Сучасна польська мова» для студентів-полоністів. – Чернігів: Десна Поліграф, 2021. Кравчук А. Читаємо по-польськи, або Практична фонетика польської мови. – Львів, 2005. Лозинська О.Г. Польська мова для початківців. Підручник. – Львів, 2004. Gałyga D. Ach, ten język polski! Ćwiczenia komunikaczyjne dla przybjujących. – Краків, 2001. Гарнцарек П. Czas na czasownik. – Краків, 2001. Pasieka M. Język polski dla cudzoziemców. Ćwiczenia для початківців. – Вроцлав, 2001. Стемпек І., Стельмах А., Давідек С., Шимкевич А. Польський крок по кроку. Рівень А1. – Краків, 2012.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, доповнення, бліц-опитування, поточні тестові завдання, презентація, виконання післятекстових вправ, тестові завдання, мовний спосіб контролю (запитання, відповіді, логічна послідовність), іспит
Мова викладання
Українська, польська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни