Українська література XXI століття

Освітня програма: Німецька філологія та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська література XXI століття
Код дисципліни
ОК.09.1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та німецькою й англійською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та німецькою й англійською мовами. ПРН12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та перекладознавчий аналіз текстів різних стилів і жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисципліна “Українська література XXI століття” передбачає базові знання з історії української літератури, засвоєні в межах шкільної програми.
Зміст навчальної дисципліни
Курс закріплює і поглиблює базові знання з історії української літератури, зокрема закономірностей розвитку історико-літературного процесу у взаємозв’язках з світовою літературою і культурою. Продовжує системне вивчення: яскравих сучасних літературних явищ в розмаїтті стилів і жанрів, інноваційних зрушень в культурно-стилістичній епосі межі ХХ-ХХІ ст., позначеній пошуковістю й експериментаторством; особливостей поетики сучасної лірики, драми, новелістики, романістики, специфіки їхніх жанрово-видових та родово-видових дифузій, сюжетотворення, характеротворення, зображально-виражальних засобів; простежує динаміку змістовно-стильових чинників у творах Юрія Андруховича, Оксани Забужко, Галини Пагутяк, Сергія Жадана, Юрія Винничука та ін.
Рекомендована та необхідна література
1. Андрусяк І. Сучасна українська література кінця ХХ – початку ХХІ ст. / І.Андрусяк. – К.: Школа, 2006. – 464 с. 2. Бернадська Н. Український роман: теоретичні проблеми та жанрова еволюція. Монографія / Ніна Бернадська. – К.: Академвидав, 2004. – 368с. 3. Голобородько Я. Артеґраунд. Український літературний істеблішмент: [Зб. статей] / Я. Голобородько. – К.: Факт, 2006. – 160 с. 4. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн / Т. Гундорова; Український науковий ін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. – К.: Критика, 2005. – 263 с. 5. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї / Тамара Гундорова. - К.: Грані-Т, 2013. - 546 с. 6. Жуковська Г.М., Гаєвська Н.М. Українська література кін.ХХ – поч.ХХІ ст.: жанрово-стильові особливості. Навчально-методичний посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2020. – 225 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті, творчі завдання, модульна контрольна робота, творчий проєкт, залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська