Гендерний аналіз мас-медіа

Освітня програма: Гендерні студії (пpoгpaма з можливістю подвійного дипломування з Лундським університетом, Швеція)

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Гендерний аналіз мас-медіа
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати особливості гендерної культури сучасних суспільств, які продукуються та транслюються через масмедіа Знати тенденції розвитку медіа з урахуванням гендерних особливостей Вміти працювати з соціальною інформацією, даними соціологічних досліджень, матеріалами масмедій Вміти виявляти, аналізувати та інтерпретувати актуальні соціальні проблеми розвитку суспільства Вміти обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки Вміти використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології при професійному спілкуванні; обміні інформацією; зборі, аналізі, обробці та інтерпретації даних й візуальному представленні результатів наукової діяльності Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами Демонструвати навички самостійної дослідницької роботи, опанування новими знаннями
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Вміти працювати з фактами, читати журналістські публікації та формулювати ідеї українською та англійською мовою; 2. Мати навички пошуку та вибору відповідної інформації англійською мовою; дискутувати, представити і обговорювати власну позицію обраної актуальної проблеми.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна зорієнтована на підготовку фахівців і фахівчинь, які цікавляться проблемами гендерного дослідження соціуму, знаходження гендерного балансу в українських мас-медіа, аналізу жіночої преси та впливу жіночого руху та феміністичної критики на формування різноманіття дискурсів у мас медіа та суспільстві. Формат роботи – колоквіум, який поєднує в собі дискусію, лекції, практичні завдання, є адекватним студентам магістратури. Викладання та навчання українською та англійською мовою для посилення професійної мовної спроможності магістрів, збагачення їх професійного академічного словника в медійної термінології, розвиток навичок написання матеріалів, підготовки та проведення презентацій.
Рекомендована та необхідна література
1. Гендер для медій: підруч. із гендерної теорії для ж-ки та інших соціогуманіт. спец. / за ред. М. Маєрчик (голова редкол.), О. Плахотнік, Г. Ярманової. Київ, 2013. 218 с. 2. Гендерні медійні практики: навч. посіб. з гендерної рівності та недискримінації для студ. вишів / заг. ред. С. Штурхецький. Київ, 2014. 206 с. 3. Марценюк Т. Гендер для всіх. Виклик стереотипам. Київ: Основи, 2017. 256 с. 4. Сидоренко Н. М., Волобуєва А. М., Остапенко Н. Ф. Гендерні ресурси сучасних мас-медіа: навч. посіб. Київ, 2012. 111 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Участь у дискусіях (РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.3, РН2.4, РН3.1, РН 4.1) – 15 балів\ 9 балів. 2. Самостійна письмова робота (РН2.1, РН2.2, РН2.3, РН2.4, РН3.1, РН 4.1) – 15 балів\ 9 балів. 3. Контрольна робота (РН1.1, РН1.2, РН2.1) – 15 балів \ 9 балів. 4. Підсумкова робота (РН2.1, РН2.2, РН3.1, РН 4.1) – 15 балів\ 9 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни