Основи соціально-педагогічного менеджменту
Освітня програма: Соціальна педагогіка бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Основи соціально-педагогічного менеджменту
Код дисципліни
ВБ 1.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПР 1; ПР 7; ПР 9; ПР 15; ПР 17; ПР 21; ПР 25; ПР 28; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою пода но у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, технології соціальної педагогіки; систему соціально-педагогічної роботи з різними клієнтськими групами в Україні та світі; особливості роботи мережевих професійних спільнот.
Студент повинен вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни.
Студент повинен володіти елементарними навичками: взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Соціально-педагогічний менеджмент є одним з основних видів управління, що ґрунтується на притаманній тільки людині, здібності ставити перед собою цілі й знаходити адекватні засоби їх досягнення, передбачати результати впливу. В історії суспільства ніщо не робиться без свідомого наміру, без бажаної мети. Саме за цією ознакою соціальне управління відрізняється від того, що ми умовно називаємо менеджмент у складних біологічних і технічних системах. Цілі соціально-педагогічного менеджменту виходять із суспільних інтересів і потреб кожної особи. Свідомі, активні зусилля людини щодо їх досягнення характеризують управління як цілеспрямовану працю, в якій чітко простежується єдність інтелектуального та вольового моментів, що є актуальним і перспективним напрямком удосконалення всієї системи управління у соціально-педагогічній роботі.
Рекомендована та необхідна література
Баришполь О. Посібник для вчителя. Психологічні ігри з елементами тренінгів у початковій школі / О. Баришполь. - К., 2020. - 198 с.
Бобченко Т.Р. Психологічні тренінги: основи тренінгової роботи: навч.посібн. для вузів. Київ: Юрайт, 2020 – 132 с.
Заболотна Н. М., Мельник О. В., Косарук О. МТренінгові методики розвитку функціональних компетенцій у молоді Науково-методичне видання./ Заболотна Н. М., Мельник О. В., Косарук О. М. – Вінниця: ФОП Рогальська І.О., 2019. – 124 с
Зливков В.Л., Лукомська С.О. Теорія та практика психологічних тренінгів. Київ-Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2019, 209 с.
Івашньова С.В. Як підготувати та провести ефективний тренінг: практичний порадник. Харків: Ранок, 2019 80 с.
Кондратова Л.Г. Виховна робота в школі: тренінги для вчителів / Л.Г. Кондратова. - К., 2017. - 160с.
Лефтеров В.О., Форманюк Ю.В., Третьякова Т.М. Теорія і практика психологічного тренінгу: методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів. Одеса: Фенікс, 2021 44 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента.
Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів.
При цьому, кількість балів для студента визначається наступним чином:
• 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни;
• 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання;
• 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»);
• 65-74 відповідає оцінці «задовільно»;
• 75 - 84 відповідає оцінці «добре»;
• 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»);
• 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно»
- Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів.
- Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Надія
Миколаївна
Чернуха
Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології