Вступ до археології

Освітня програма: Археологія та преісторія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Вступ до археології
Код дисципліни
ОК.18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти початкові елементи науково-дослідної роботи археолога, вміти оцінювати основні проблеми наукового вивчення та охорони археологічної спадщини України, аналізувати джерела та методи археологічного дослідження, набути навички роботи із науковою літературою.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні хронологічні епохи та події в історії людства; основні здобутки матеріальної да духовної культури. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію про основні історичні процеси та події; застосовувати базову термінологіїю сучасної історичної науки. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та володіння інформацією; критичного ставлення та прогнозування історичних подій та явищ.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5-8.
Рекомендована та необхідна література
1. Блаватский В.Д. Античная полевая археология. – М., 1967. 2. Гарден Ж.-К. Теоретическая археология. – М., 1983. 3. Клейн Л.С. История археологической мысли (в 2-х томах). – СПб., 2011. 4. Малеев Ю.М. Словник археологічних термінів. – К., 2001. 5. Монгайт, А.Л. Археология Западной Европы. (в 2-х томах). – М., 1973-1974. 6. Україна: хронологія розвитку з давніх часів до пізньої античності. Том 1. – К., 2007. 7. Щукин М.Б. Машина времени и лопата. – Кишинев, 1991. 8. Щукин М.Б. На рубеже эр. – СПб., 1994. 9. Этнокультурная карта территории Украинской ССР в I тыс. н.э. – К., 1985. 10. Юренко С.П. Археологічні з’їзди в Україні. – К., 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет