Археологічна типологія та класифікація

Освітня програма: Археологія та преісторія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Археологічна типологія та класифікація
Код дисципліни
ОК.11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти початкові елементи науково-дослідної роботи археолога, вміти застосувати різноманітні методи для впорядкування основних категорій артефактів та археологічних пам’яток різних типів, володіти методичними підходами до виділення археологічних культур.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати основні принципи періодизації, типології та класифікації археологічних джерел. 2. Вміти застосовувати різні методики для створення типологічних схем. 3. Володіти елементарними навичками культурно-хронологічного визначення різноманітних археологічних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 7-12.
Рекомендована та необхідна література
1. Малєєв Ю.М. Словник археологічних термінів. – К., 2001. 2. Словник-довідник з археології. – К., 1996. 3. Смирнов С.В. Археологічна культура: суперечливі моменти розробки проблеми // Археологія. – 2003. - №1.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані освітні заходи та методи викладання: - лекція - семінарські заняття - самостійна робота - контрольна робота - усне опитквання - реферат
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою. Критеріями оцінювання відповіді студента є: • повнота розкриття питання • логіка викладення • використання основної і додаткової літератури • аналітичні міркування, вміння робити висновки
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра археології та музеєзнавства
Історичний факультет