Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Маркетинг (освітньо-наукова)

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
1.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН2. Вміти адаптувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. ПРН3. Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. ПРН8. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу. ПРН14. Формувати маркетингову систему взаємодії, будувати довгострокові взаємовигідні відносини з іншими суб’єктами ринку. ПРН16. Вміти виокремлювати науково-практичні задачі дослідження та вирішувати їх із використанням положень теорій та методології маркетингу, а також загальнонаукових та спеціальних методів дослідження. ПРН18. Застосовувати педагогічні технології та проводити заняття з фахових навчальних дисциплін відповідно до чинного законодавства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні економічні вчення та їхні ціннісні засади; основні методи дослідження особливостей та специфіки економічних практик. Вміти виокремлювати та аналізувати інформацію щодо сучасних економічних практик; застосовувати терміни, категорії, класифікації філософії, економічної теорії, соціології, менеджменту щодо суперечливих явищ та процесів економічної реальності; знаходити адекватні механізми їх вирішення та застереження. Володіти елементарними навичками роботи з консолідованою інформацією.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом етики, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті економічної діяльності. Артикулюються причини запиту на оновлення ціннісних засад у професійній діяльності як такій та зокрема у економічній сфері, порівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних економічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між ціннісно-нормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. Обговорюються інструменти упередження подібних конфліктів та форми і засоби підвищення етичної компетенції професіоналів/членів корпорації.
Рекомендована та необхідна література
1. Гусейнов, А. А. Этика / А.А. Гусейнов, Р.Г. Апресян. - М.: Гардарики, 2017. - 480 c. 2. Дусенко, С. В. Профессиональная этика и этикет / С.В. Дусенко. - М.: Академия, 2015. - 224 c. 3. Кондрашов, В. А. Этика. Эстетика / В.А. Кондрашов, Е.А. Чичина. - М.: Феникс, 2015. - 512 c. 4. Летов, О. В. Биоэтика и современная медицина / О.В. Летов. - М.: РАН. ИНИОН. Центр гуманитарных научно-информационных исследований, 2017. - 254 c.15. 5. Монографія: Пащук Л.В. Українська мрія. Я - підприємець! Монографія / Пащук Л.В. // – Київ: Майстер книг, 2020 – 348 с. 6. UN RPP Value Chain Assessments for Southern Donetsk and Southern Zaporizhzhia Oblasts (Azov Sea Area). Звіт за результатами дослідження ООН, 2020 - 24 с. /4 с. 7. Концептуальні засади розвитку підприємництва в Україні: Монографія / Л.В. Пащук. Київ: Вид-во ТОВ «ТРОПЕА», 2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекцій – 14 год. Семінари – 14 год. Самостійна робота - 62 год.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах 21/42 балів (максимально за 1 усну доповідь, доповнення, участь в дискусіях – 3 бали, мінімально 0,5 бали). 2. Самостійна робота (есе): 6/9 балів. 3. Самостійна робота (ситуаційний аналіз): 8/10 балів (максимально за 1 самостійну роботу – 4 бали, мінімально – 2 бали). 4. Контрольна робота: 6/10 балів. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на семінарах) , самостійні роботи (есе, ситуаційний аналіз) та контрольну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - в максимальному вимірі 80 балів - в мінімальному вимірі 48 балів Підсумкова контрольна робота в письмовій формі: 12 / 20 балів - підсумкове оцінювання
Мова викладання
Українська