Китайська інтелігенція в історичному і сучасному ракурсі

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Китайська інтелігенція в історичному і сучасному ракурсі
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат з історії формування та розвитку освічених верств суспільства в Китаї до початку ХХ ст. Знати періодизацію історії формування та розвитку китайської інтелігенції до початку ХХІ ст. Знати взаємозв’язки інтелігенції західних країн і Китаю. Знати зміст головних суспільно-політичних течій і біографії їх діячів. Вміти визначати й характеризувати особливості китайської інтелігенції. Вміти оцінити вплив на історичні події діяльність інтелігенції в Китаї. Вміти аналізувати історичний контекст розвитку китайської інтелігенції. Вміти описати формування та розвиток китайської інтелігенції в ХХ ст. та на початку ХХІ ст. Вміти простежувати тяглість в історичному процесі Китаю. Вміти через призму формування та розвитку суспільно-політичної думки пояснити особливості китайської інтелігенції. Вміти визначати місце в світовій історії розвитку інтелігенції Китаю. Вміти встановлювати взаємозв’язки й взаємовпливи інтелігенції західних країн і Китаю.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати головні історичні постаті й основні особливості формування інтелігенції в Китаї. 2.Вміти визначати результати та наслідки розвитку інтелігенції в Китаї. 3.Володіти навичками роботи з науковою літературою
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історією формування та розвитку освічених верств суспільства в Китаї до початку ХХ ст. Розкриття історичного контексту розвитку інтелігенції в ХХ та на початку ХХІ століть. Оцінка висвітлення формування і розвитку китайської інтелігенції в науковій літературі. Визначення взаємозв’язків й взаємовпливів інтелігенції західних країн і Китаю. Знання видатних особистостей Китаю в ХХ та на початку ХХІ століть.
Рекомендована та необхідна література
1. The Cambridge History of China. General Editors Denis Twitchett and John K. Fairbank. Volume 13. Republican China 1912–1949, Part 1. Cambridge Histories Online. – Cambridge University Press, 2008. 2. The Cambridge History of China. General Editors Denis Twitchett and John K. Fairbank. Volume 13. Republican China 1912–1949, Part 2. Cambridge Histories Online. – Cambridge University Press, 2008. 3. The Cambridge History of China. General Editors Denis Twitchett and John K. Fairbank. Volume 14. The People's Republic, Part 1: The Emergence of Revolutionary China 1949–1965, Cambridge Histories Online. – Cambridge University Press, 2008. 4. The Cambridge History of China. General Editors Denis Twitchett and John K. Fairbank. Volume 15. The People’s Republic, Part 2: Revolutions within the Chinese Revolution 1966–1982. Cambridge Histories Online. – Cambridge University Press, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота. Контрольна робота 1. Контрольна робота 2. Усне опитування. Реферат. Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як Вміти визначати місце в світовій історії розвитку інтелігенції Китаю; Вміти встановлювати взаємозв’язки й взаємовпливи інтелігенції західних країн і Китаю. - форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше, ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до іспиту 48 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет