Історія соціально-політичних вчень та реформаторської практики в країнах Конфуціанського світу

Освітня програма: Сходознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія соціально-політичних вчень та реформаторської практики в країнах Конфуціанського світу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат історії соціально-політичних вчень та реформаторських практик в країнах Конфуціанського світу. Знати основні історичні події, міжнародне становище та провідні тенденції соціального, політичного, культурного й економічного розвитку країн Східної Азії. Знати соціально-політичні вчення та цілі, етапи, характеристики і результати основних реформ, проведених в країнах Конфуціанського світу. Знати дійових осіб й важливі події, з історії соціально-політичних вчень та реформаторських практик країн Східної Азії. Вміти визначати вплив соціально-політичних вчень, на реформаторські практики та їх результати в країнах Конфуціанського світу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні події, вчення й головних реформаторів в країнах конфуціанського світу від давнини до початку XXI ст. Вміти визначати специфічні риси і відмінності реформ, особливості розвитку соціально-політичних вчень, модернізаційних процесів та трансформації державних інституцій в країнах Східної Азії. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історіографією й результатами дослідницьких шкіл про історію конфуціанства та його впливу на розвиток країн Східної Азії від давнини до XXI ст. Розгляд соціально-політичних вчень та реформаторських практик в країнах конфуціанського світу. Визначення ролі конфуціанства в державотворчих процесах, супільно-політичних трансформаціях та культурно-ідеологічній еволюції країн Східної Азії. Розкриття знакових сторін і різноманітних аспектів конфуціанського світогляду, як фактору впливу на специфіку й результати індустріалізації та модернізаційних процесів в країнах конфуціанського світу. Висвітлення характерних особливостей, притаманних для розвитку конфуціанства в окремих державах Східної Азії. З’ясування зовнішніх чинників та внутрішніх обставин, що вплинули на формуванні відмінних рис у культурі, економіці, управлінні, способі життя цих країн. Аналіз перспектив та гальмівніх рис конфуціанської системи цінностей, в суспільних процесах сучасності для країн Східної Азії.
Рекомендована та необхідна література
1. Васильєв Л. С. Історія релігій Сходу. – М.: Книжковий дім «Університет», 2001. 2. Головченко В. І. Нова історія Азії та Африки: колоніальний Схід (кінець ХІХ – друга третина ХХ ст.): навч. посіб. / В. І. Головченко, В. А. Рубель. – К.: Либідь, 2010. – 520 с. 3. Городня Н. Д. Система цінностей як чинник економічного прогресу країн Східної Азії // Збірник наукових праць «Цивілізаційні чинники світобудови: джерела походження, потенціал взаємодії та виміри конструктивізму (країни Азії і Африки)». – К., 2015. – С. 19-25. 4. Губер А. А., Емм Г. Ф., Хейфец А. Н. Новая история стран Азии и Африки. – М., 1982. 5. Евдокимова А. А. История стран Востока в новое время. Курс лекций: учебное пособие для студентов вузов. – Уфа: Изд-во БГПУ, 2009. – 238 с. 6. История Востока. – Т. IV. – Кн. 2. – М., 2005; Т. V. – М., 2006. 7. История Востока: в шести томах. – Т. 4. Восток в новое время. – Кн. 2 / Отв. ред. Л. Б. Алаев и др. – М.: Вост. лит., 2005. – 574 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота, усне опитування, реферат, контрольна робота 1, 2 (тест). Залік.
Методи та критерії оцінювання
- форма оцінювання – залік; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента як вміти встановити вплив внутрішньополітичних умов, на специфіку формування та еволюції соціально-політичних вчень і реформаторські практик в країнах Східної Азії; вміти аналізувати перспективи та гальмівні риси конфуціанської системи цінностей, в економічних і суспільних процесах сучасності для країн Східної Азії. - форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Сергій Валерійович Набока
Кафедра історії світового українства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії світового українства
Історичний факультет