Еволюційна поведінка та антропогенез
Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ДЕННА
Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Назва дисципліни
Еволюційна поведінка та антропогенез
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР02. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет ресурси для пошуку необхідної інформації.
ПР05. Аналізувати та оцінювати вплив досягнень біології на розвиток суспільства. Знати і аналізувати принципи структурнофункціональної організації, механізмів
регуляції та адаптації організмів
ПР20. На основі поглиблених знань з природничих наук формувати уявлення про закономірності індивідуального та історичного розвитку біологічних систем на різних рівнях організації, роль системних процесів у їхньому формуванні, функціонуванні й пластичності, особливості їхньої кооперативної взаємодії, а також про системність організації живого.
ПР40. Вміти узагальнювати різноманітні експериментальні дані та обґрунтовувати тезу про єдність організму людини і тварин як єдиного цілого з середовищем їхнього існування на основі знань про будову та механізми функціонування різних органів та систем організму спираючись на поглиблені знання з дисциплін професійно-практичної підготовки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Фізіологія та анатомія людини і тварин»,
«Фізіологія ЦНС», «Фізіологія сенсорних систем»
2.Вміти самостійно застосовувати знання з цитології, фізіології,
біохімії, анатомії та ін. дисциплін, працювати з науково-методичною
літературою.
3. Володіння базовими навичками системного аналізу
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна "Еволюція поведінки та антропогенез” охоплює: вивчення розвитку та становлення людини як біологічного виду, порівняльний аналіз
анатомо-морфологічних особливостей та поведінки гомінід загалом, древньої людини, сучасних мавп та людини зокрема, визначення спільних та
специфічних механізмів реалізації поведінкових реакцій, аналіз появи та розвитку психіки. В ході вивчення дисципліни наводиться та демонструється
значення знань антропогенезу та еволюційної етології для фізіології людини та тварин, психофізіології, нейробіології поведінки людини, психології
соціальних комунікацій, а також зоології, еволюційної та екологічної фізіології.
Рекомендована та необхідна література
1. Сегеда С. Антропологія / К.: Либідь, 2009. – 424 с.
2. De Corse C.R., Scupin R. Anthropology: The Basics // Published by Pearson,2016.
3. Kottak C.P. Anthropology: The Exploration of Human Diversity // Published by McGraw-Hil, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні роботи, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Модульна контрольна робота 1: РН 1.1; 1.2,1.3, 2.1,– 20 балів/10 балів
2. Модульна контрольна робота 2: РН 1.4; 2.1,2.2 – 20 балів/10 балів
3.Оцінювання лабораторних робіт: РН 2.1, 2.2, 3.1 – 10 балів/ 5 балів
3. Реферат РН 4.1 –10 балів/ 5 балів
підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українською
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни