Тренінг лідерства

Освітня програма: Соціальна робота бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Тренінг лідерства
Код дисципліни
ВБ.4.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами. ПР3. Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід. ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах. ПР11. Використовувати методи профілактики для запобігання можливих відхилень у психічному розвитку, порушень поведінки, міжособистісних стосунків, для розв’язання конфліктів, попередження соціальних ризиків та складних життєвих обставин. ПР14. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття та категоріальний апарат дисциплін «Соціальна психологія», «Психологія особистості», «Тренінг соціальної перцепції»; методи самопрезентації, управління груповими процесами; технології та засоби впливу і взаємодії в комунікативному процесі, фасилітативні техніки. 2. Вміти організовувати процес згуртування й побудови команди, аналізувати групові процеси і явища; застосовувати методи і техніки організації діалогічного спілкування, конфліктів, фасилітації тощо; застосовувати отримані знання в практичній сфері. 3. Володіти навичками ділового спілкування, рефлексивного слухання; аналізу різних кризових ситуацій та визначення можливих шляхів роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – засвоєння студентами основ соціально-психологічних знань з питань лідерства, процесів і явищ життєдіяльності групи та отримання навичок їх застосування в різних прикладних сферах професійної діяльності. Дисципліна розрахована на набуття знань, вмінь і виробку навичок з рефлексивного вибору керування груповими процесами в напрямку формування команди й групової згуртованості, методів і технік, типів і проблем, форм, структурних компонентів, моделей тощо. Передбачається розгляд питань, що стосуються організації заходів із розвитку групової згуртованості та застосування різних технік щодо конкретних сфер соціальної практичної діяльності і завдань, що вирішуються.
Рекомендована та необхідна література
Fernandez-Araoz, C, Roscoe, A., & Aramaki, K. (2017). Turning Potential into Success: The Missing Link in Leadership Development (Rep.). Harvard Business Review. Halt, S., Hall, A., & Gilley, A. (2018). Essential Components of Leadership Development Programs. Journal of Managerial Issues, XXX(2). Hasson, H., Thiele Schwarz, U., Holmstrom, S., Karanika-Murray, M., & Tafvelin, S. (2016). Improving organizational learning through leadership training. Journal of Workplace Learning, 28(3), 115-129. Holten, A., B0llingtoft, A., & Wilms, I. (2015). Leadership in a changing world: Developing managers through a teaching and learning programme. Management Decision, 53(5), 1107-1124. Megheirkouni, M. (2016). Leadership development methods and activities: Content, purposes, and implementation. Journal of Management Development, 35(2), 237-260. doi: https://10.1108/jmd-09-2015-0125
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи; підготовка практичних завдань, практикумів; модульна контрольна робота; підсумкове оцінювання у формі заліку. Форма підсумкового контролю – залік Підсумкова оцінка з дисципліни складається з 100 балів: 60 балів за модуль та оцінки за іспит (40 балів). Студент не допускається до складання підсумкового контролю, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів. Оцінка за залік не може бути меншою 24 балів. Організація оцінювання: порядок організації передбачених робочою навчальною програмою форм оцінювання здійснюється протягом семестру у ході виконання студентами творчих та репродуктивних завдань з самостійної роботи, підготовки практичних завдань, практикумів, проведення дискурсів, складання модульної контрольної роботи наприкінці вивчення дисципліни, а також підсумкового виконання завдань на заліку. Шкала відповідності оцінок: 60-100 «зараховано» 0-59 «не зараховано»
Мова викладання
Англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Олексій Леонідович Вернік
Кафедра соціальної роботи
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної роботи
Факультет психології