Вікова та педагогічна психологія

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Вікова та педагогічна психологія
Код дисципліни
ОК 16.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР2.Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами з професійних питань; ПР6.Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях; ПР7.Використовувати спеціалізоване програмне забезпечення у ході розв’язання професійних завдань. ПР10. Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах; ПР15.Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки; ПР17; ПР21; ПР22; ПР25; ПР26; ПР27; ПР30. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою пода но у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне опанування дисципліни «Загальна психологія», «Теорія соціальної педагогіки».
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни — забезпечити формування у студентів цілісного уявлення про психологічні закономірності розвитку психіки на кожному віковому етапі; психологічні засади процесів навчання і виховання. Програма вміщує теоретичні проблеми вікового психічного розвитку та психологічні особливості процесів навчання і виховання. Дисципліна покликана сформувати здатність до аналізу фактів вікового розвитку людини, психологічних механізмів соціалізації, вікових і індивідуальних особливостей психіки. Важливим завданням є формування загальної цільової установки на розуміння унікальності кожної людини, гуманне ставлення і повага до особистості.
Рекомендована та необхідна література
1. Бех І. Д. Виховання особистості: У 2 кн. / І. Д. Бех. - Київ: Либідь, 2003. - 344 с. 2. Вікова та педагогічна психологія: Навч. посіб. / О.В. Скрипченко,Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін.— К.: Просвіта, 2001.— 416 с. 3. Власова О. І. Педагогічна психологія: Навч.посібник / Олена Іванівна Власова. - Київ : Либідь, 2005. - 400 с. 4. Гетьман Т.О., Кричковська Т.Д. Проблеми вікової психології: хрестоматія. Вид- во: КНТ, 2022 - 469 с. 5. Сергєєнкова О. П., Столярчук О. А., Коханова О. П., Пасєка О. В. Вікова психологія. Навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2012. - 376 с. 6. Чуйко О.В. Особистісне становлення суб’єктів професійної діяльності у соціономічних професіях: Монографія / Чуйко О.В. - К.: АДЕФ-Украина, 2013. - 280 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна відповідь на семінарському занятті - до 5 балів 2. Презентація виконання завдання творчого/науково-дослідницького характеру з розрахунку 1 на змістовий модуль - до 10 б. 3. Тестування за підсумками модулю - до 10 б. Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Із них 60 балів відводиться на оцінювання поточної навчальної роботи студента впродовж семестру, 40 балів - на залікове оцінювання (яке проводиться у форматі підсумкової контрольної роботи). Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу, ніж критично-розрахунковий мінімум - 36 балів, складають залік.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології