Психологія міжкультурної комунікації

Освітня програма: Психологія бак заочн

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія міжкультурної комунікації
Код дисципліни
ДВС.3.05.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР3. Здійснювати пошук інформації з різних джерел, у т. ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, для вирішення професійних завдань. ПР4. Обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки за результатами власних досліджень і аналізу літературних джерел. ПР5. Обирати та застосовувати валідний і надійний психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження та технології психологічної допомоги. ПР10. Формулювати думку логічно, доступно, дискутувати, обстоювати власну позицію, модифікувати висловлювання відповідно до культуральних особливостей співрозмовника. ПР13. Взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові відмінності.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати: психологічні закономірності формування та розвитку i саморозвитку особистості, етнопсихологію, основи соціальної психології, психологію конфлікту; психологічні особливості ефективного спілкування та міжособистісної взаємодії у форматі групової роботи. Студент повинен вміти: аналізувати наукову літературу, самостійно створювати реферати та відеопрезентації.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни є забезпечити теоретичну підготовку та сформувати основні вміння щодо реалізації психологічного супроводу процесу міжкультурної комунікації. Дисципліна спрямована на опанування знань та навичок з методологічних, теоретичних та прикладних проблем міжкультурної комунікації: нормативного розвитку дитини в різних країнах, етноспецифічних підходів до навчання та виховання, проблем міжетнічної взаємодії в родині, процесам толерантності та політкоректності, проблемам мігрантів та процесу соціально-психологічної адаптації. Велика увага приділяється стилям спілкування в різних культурах, медіації, новітнім комунікативним технологіям, технікам розв’язання міжкультурних конфліктів у вигляді проведення ділових рольових ігор, тренінгових вправ, культурних асиміяторів, творчих письмових робіт та мультимедійних презентацій.
Рекомендована та необхідна література
Психологія міжкультурної комунікації: навч. посіб. / Мілютіна К. Л., Максимов М. В. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ : Віпол, 2014. Annetta L. A. Video Games in Education: Why They Should Be Used and How They Are Being Used // Theory Into Practice. 2008. Vol. 47. № 3. P. 229–239. Bennet M. Basic concepts of intercultural communication. Selected readings. Yarmouth, 1998 Hall E. The Silent Language. New York, London, 1990 Harel K.M., Shinovu. K. Culture and the Self implication for Cognition, Emotion, and Motivation // Psychological review, 1991. №2. Vol. 98. Ronimus M., Lyytinen H. Is School a Better Environment than Home for Digital Game-Based Learning? : The Case of GraphoGame // Human Technology. 2015. Vol. 11. № 2. P. 123–147.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. 1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення – 24/14 балів 2. Аналітична доповідь: – 24/14 балів 3. Творча самостійна робота:– 32/20 балів 4. Підсумкова контрольна робота – 20/12 балів Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології