Психологія міжособистісного розуміння
Освітня програма: Психологія бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Психологія міжособистісного розуміння
Код дисципліни
ДВС.3.08.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи загальної психології.
2. Знати основи вікової психології щодо періодизації психічного розвитку
3. Уміти визначати сутність когнітивної сфери особистості, особливості розвитку особистості в різні вікові періоди.
4. Володіти навичками осмислення соціально-психологічних явищ, функціонування пізнавальний процесів
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - розвиток у студентів соціально-психологічного мислення та засвоєння ними основних понять, принципів та положень, необхідних для пояснення особливостей сприймання та розуміння людьми один одного, та явищ, які при цьому виявляються.
Аналізується інтерактивна функція спілкування, різновиди взаємодії, можливості емпіричного вивчення міжособистісної взаємодії. Представлено трансактний аналіз Е. Берна щодо організації взаємодії. Розглядається комунікативна функція спілкування: особливості, засоби комунікації та бар’єри спілкування. Аналізується перцептивна функція: механізми взаєморозуміння, каузальна атрибуція, вплив установки на сприймання, формування першого враження. Вивчається проблема психології міжособистісного конфлікту: види, причини, динаміка, способи поведінки в конфліктній ситуації та алгоритм розв’язання.
Рекомендована та необхідна література
1. Засекіна Л. В. Основи психології та міжособове спілкування: навчальний посібник (ВНЗ І-ІІІ р. а.) / Л. В. Засєкіна, Т. В. Пастрик. - 2-е вид. - К. : Всеукраїнське спеціалізоване видавництво «Медицина», 2018 -
2. Кайдалова Л. Г., Пляка Л. В. Психологія спілкування : навчальний посібник. -Х. : НФаУ, 2011. - 132 с.
3. Коваленко А. Б. Психологія міжособистісного взаєморозуміння: підручник. - К. : Київський університет, 2010. - 215 с
4. Коваленко А. Б.,КорнєвМ. Н. Соціальна психологія: підручник. - Київ : Геопринт, 2006. - 400 с.
5. Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія: Підручник: У 2 кн. Кн. 1: Соціальна психологія особистості і спілкування. Київ : Либідь, 2010. - 464 с.; Кн. 2 : Соціальна психологія груп. Прикладна соціальна психологія. Київ : Либідь, 2006. - 560 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь, презентація 12 20
Виконання практичних завдань 6 10
Проектне завдання 12*1= 12 20*1=20
Самостійна робота 6 10
Залік Міп. 24 бали / Мах. 40 балів
Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум - 20 балів для одержання допуску до іспиту студент має відзвітувати про самостійну індивідуальну роботу, виконані практичні і проектне завдання. Рекомендований мінімум для допуску до іспиту - 36 балів.
Підсумкове оцінювання відбувається в усній формі. Білет складається з двох питань. Кожне питання оцінюється від 12 до 20 балів, що в загальному підсумку складає від 24 до 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Борисівна
Коваленко
Кафедра соціальної психології
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра соціальної психології
Факультет психології