Основи акмеопсихології

Освітня програма: Психологія бак заочн

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи акмеопсихології
Код дисципліни
ДВС.3.03.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні поняття педагогічної та вікової психології, психологічні закономірності розвитку особистості, вікових криз особистості, напрями і технології психологічного консультування. 2. Вміти підбирати і коректно застосовувати психодіагностичний інструментарій, вести консультативну бесіду. 3. Володіти вміннями опрацьовувати наукову психологічну літературу, готувати презентації, проводити психодіагностичне дослідження.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни - формування у студентів знань у сфері акмеопсихології як прикладної науки про шляхи досягнення професійного та особистісного оптимуму, а також практичних вмінь акмеологічного дослідження та застосування акметехнологій розвитку особистості і групи (консультування, коучинг, тренінг). Вивчення дисципліни дозволяє студентам ознайомитися з теоріями, концепціями і підходами, що описують психологічні особливості особистості дорослого віку, закономірності професійно-особистісного розвитку, засвоїти основні поняття, етапи розвитку цього розвитку і умови досягнення «акме». Зміст дисципліни дозволяє практично опрацювати психодіагностичні методи і методики вивчення особливостей особистісного і професійного розвитку дорослої людини, процедуру акмеологічного дослідження, зміст сучасних акметехнологій, таких як освіта дорослих, тренінг, індивідуальне консультування, коучинг, з позиції акмеологічного підходу.
Рекомендована та необхідна література
1. Психологія дорослості з основами геронтопсихології : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Т.М. Дзюба, О.Г. Коваленко; за ред. проф. В. Ф. Моргуна. П., 2013. 172 с. 2. Craig, Grace J. (1989). Don Baucum. Human development. 3. Ніколаєску І.О. (2012). Практичні основи акмеологічного розвитку особистості в умовах освітньо-інформаційного простору : навчально-методичний посібник. Черкаси : ОІПОПП. 54 c. 4. Основи акмеології : навчальний посібник / [укл. Г. Х. Яворська, В. М. Гладкова, О. А. Горчакова]. Київ : Освіта України, 2012. 248 с. 5. Пальчевський С.С. (2008). Акмеологія : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ : Кондор, 2008. 398 с. 6. Савчин М.В., Василенко В.П. (2005). Вікова психологія : навчальний посібник: Академвидав. 360 с.(Розділ 4.3. Зрілий дорослий вік.) 7. Щотка О.П. (2001). Вікова психологія дорослої людини / Ніжин. держ. пед. ун-т ім. Миколи Гоголя. Ніжин. 194 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 25/16 балів 2. Аналітична доповідь: 25/16 балів 3. Творча самостійна робота: 30/16 балів 4. Підсумкова контрольна робота: 20/12 балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100). Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та виконання творчого індивідуального завдання, які оцінюються у 20 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології