Соціально-педагогічна медіація
Освітня програма: Соціальна педагогіка маг
Структурний підрозділ: Факультет психології
            Назва дисципліни
        
        
            Соціально-педагогічна медіація
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ 3.2.1.1.
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Другий
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            3 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН-9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання.
ПРН-10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї,соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи.
ПРН-11. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати
командоутворення та координувати командну роботу.
ПРН-13. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            1) Знати: предмет, мету, завдання, технології соціальної роботи; особливості соціальної педагогіки.
2) Вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних компютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни.
3) Володіти: навичками взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни – полягає у розгляді теоретичних засад та практики соціально-педагогічної медіації в діяльності соціальних організацій. Дисципліна «Соціально-педагогічна медіація» покликана ознайомити студентів з теоретичними засадами та практикою медіації в соціально-педагогічній діяльності. Зміст розкривається у трьох модулях. У першому розглядаються теоретичні аспекти медіації у соціальній роботі. Аналізується зарубіжний досвід щодо медіації у соціально-педагогічній практиці. У другому розглядається специфіка та особливості медіації у соціально-педагогічній практиці з різними групами клієнтів у сучасному українському суспільстві. У третьому модулі розглядаються типи та види медіації у соціально-педагогічній практиці; моделюються практичні зразки медіації з різними клієнтськими групами.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Анцупов А. Я., Малишев А. А. Введення в конфліктологію: як попередити та вирішити міжособистісні конфлікти. – К., 2016 р. – 290 с.
2. Бородкіна Ф. Врегулювання міжнародних конфліктів. – К., 2014. – 189 с.
4. Соціальна робота: реалії та виклики часу: навчальнометодичний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. 229 с.
5. Семигіна Т. Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2020. 275 с.
6. Купенко О. В. Соціальна робота: від теорії до практики : навчальний посібник О. В. Купенко. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 192 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен –
40 балів.
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни