Соціально-педагогічна медіація

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічна медіація
Код дисципліни
ВБ 3.2.1.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН-9. Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання. ПРН-10. Аналізувати соціальний та індивідуальний контекст проблем особи, сім’ї,соціальної групи, громади, формулювати мету і завдання соціальної роботи, планувати втручання в складних і непередбачуваних обставинах відповідно до цінностей соціальної роботи. ПРН-11. Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу. ПРН-13. Демонструвати ініціативу, самостійність, оригінальність, генерувати нові ідеї для розв’язання завдань професійної діяльності.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати: предмет, мету, завдання, технології соціальної роботи; особливості соціальної педагогіки. 2) Вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних компютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. 3) Володіти: навичками взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – полягає у розгляді теоретичних засад та практики соціально-педагогічної медіації в діяльності соціальних організацій. Дисципліна «Соціально-педагогічна медіація» покликана ознайомити студентів з теоретичними засадами та практикою медіації в соціально-педагогічній діяльності. Зміст розкривається у трьох модулях. У першому розглядаються теоретичні аспекти медіації у соціальній роботі. Аналізується зарубіжний досвід щодо медіації у соціально-педагогічній практиці. У другому розглядається специфіка та особливості медіації у соціально-педагогічній практиці з різними групами клієнтів у сучасному українському суспільстві. У третьому модулі розглядаються типи та види медіації у соціально-педагогічній практиці; моделюються практичні зразки медіації з різними клієнтськими групами.
Рекомендована та необхідна література
1. Анцупов А. Я., Малишев А. А. Введення в конфліктологію: як попередити та вирішити міжособистісні конфлікти. – К., 2016 р. – 290 с. 2. Бородкіна Ф. Врегулювання міжнародних конфліктів. – К., 2014. – 189 с. 4. Соціальна робота: реалії та виклики часу: навчальнометодичний посібник. Слов’янськ: Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. 229 с. 5. Семигіна Т. Сучасна соціальна робота. Київ: Академія праці, соціальних відносин і туризму, 2020. 275 с. 6. Купенко О. В. Соціальна робота: від теорії до практики : навчальний посібник О. В. Купенко. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 192 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – 20 балів. Підготовка доповідей та рефератів – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Екзамен – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни