Арт терапія у соціально-педагогічній роботі
Освітня програма: Соціальна педагогіка маг
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Арт терапія у соціально-педагогічній роботі
Код дисципліни
ВБ.2.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні напрями, стратегії і техніки арт-терапевтичної роботи і аналізувати їх звязок із задачами соціально-педагогічної діяльності. Вміти підбирати арт терапевтичні техніки з урахуванням задач соціально-педагогічної діяльності. Вміти інтерпретувати отримані арт терапевтичні продукти, проводити корекційну
роботу з їх застосуванням. Вміти встановлювати атмосферу довірливих стосунків, дотримуючись принципів етичності, екологічності, доцільності.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання основ психотерапії; філософських і психологічних концепцій, які лежать в основі різних напрямів психотерапії, особливості застосування психотерапевтичних практик в соціальній роботі.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати цілісне уявлення про науково-методологічні основи, форми і напрями арт-терапії, показати специфіку застосування її методів у роботі з різними групами клієнтів в соціально-педагогічній практиці. Дисципліна покликана розширити репертуар засобів практичної допомоги клієнтам
соціальної роботи через застосування широкого спектру методичного інструментарію із ізотерапії, казкотерапії, музичної терапії та інших різновидів арт-терапії. Особливий акцент робиться на можливостях застосування ар-терапевтичних технік в практиці соціально-педагогічної роботи з дітьми. Поєднання теоретичного і практичного модулів під час проходження курсу, дозволить майбутнім соціальним педагогам отримати чітке уявлення про цілі, шляхи і результати досягнення запланованих результатів в процесі виконання професійних задач.
Рекомендована та необхідна література
1. Бабій І.В. Теорія і практика арт-терапії: навчально-методичний комплекс / Уклад. І.В. Бабій. – Умань, Алмі – 2014. - с
2. Вознесенька О, Мова Л. Арт терапія в роботі практичного психолога: використання арт – технлогії в освіті - К.: Шк світ, 2007 – 120 с.
3. Калька Н., Ковальчук З. Практикум з арт-терапії: навч.-метод. посібник. Ч. 1. Львів : ЛьвДУВС, 2020. 232 с
4. Максименко Д.С. Різнокольорове дитинство: ігротерапія, казкотерпія, ізотерпія, музикотерапія. Вид-во: Центр учбової літератури, 2020. – 192 с.
5. Павелків Р.В., Цигипало О.П. Психодіагностичний інструментарій в умовах дошкільного закладу. Центр навчальної літератури, 2019. – 226 с.
6. Франсуаза Барб-Ґалль Як розмовляти з дітьми про мистецтво ХХ століття: Видавництво Старого Лева, 2016 – 176 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Практичні роботи, аналіз малюнків, продуктів арттерапії
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді, підготовка презентацій, модульні контрольні роботи. Форма підсумкового контролю – залік. Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів протягом семестру становить 60 б. Студенти, які отримали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж 36, до складання заліку не допускаються. Залік оцінюється максимум у 40 балів. Сумарний бал за дисципліну становить 100 б.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни