Психологія та педагогіка вищої школи
Освітня програма: Іспаномовні студії та переклад, англійська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Психологія та педагогіка вищої школи
Код дисципліни
ВК 01.05.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі.
ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.
ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
ПРН 19. Планувати, організовувати та здійснювати навчальний процес у вищій школі.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії; розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Психологія та педагогіка вищої школи» належить до переліку вибіркових освітніх компонентів ОНП. Її предметом є психолого-педагогічні основи навчально-виховного процесу й педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізми становлення особистості професіонала. У змісті курсу розкриваються теоретико-методологічні основи та поняттєво-категоріальний апарат науки, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; специфіка розвитку студентської групи, розглядаються психологічні і методичні аспекти діяльності викладача; закономірності педагогічної взаємодії у ЗВО як єдність мети, мотивів, дій, результату, як організованої системи діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. (2020). Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. 2-е вид. Київ: Видавництво Ліра-К.
2. Гуляс І.А. (2018). Методика викладання психології : навчальний посібник. Київ : Вид-во Людмила.
3. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. (2010). Психологія вищої школи (курс лекцій): навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. URL: https://app.box.com/s/bq068hzrz6sjynbrvail6bsgwsnsyr7r
4. Золотарьова І. М. (2017). Конспект лекцій з дисципліни «Психологія і педагогіка вищої школи» (для магістрів денної форми навчання усіх спеціальностей); Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, практичні заняття, самостійна робота, консультації. Методи викладання: пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), частково-пошуковий (евристичний) метод, проєктна робота, творчі завдання, написання есе.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, творче завдання (есе, міні-проєкт), контрольна робота з відкритими відповідями, тест. Підсумкове оцінювання - іспит. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни..
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни