Технології дослідження медіа
Освітня програма: Соціальні технології
Структурний підрозділ: Факультет соціології
            Назва дисципліни
        
        
            Технології дослідження медіа
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ВБ 1.3
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Вибіркова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            4 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            1.1.Знати умови формування медіа, а також основні етапи становлення досліджень медіа.
1.2.Знати  основні моделі медіа досліджень.
2.1Вміти визначати доцільність використання різних стратегій в дослідженні медіа.
2.2.Вміти  конструювати опитувальники у залежності від обраної стратегії дослідження медіа.
2.3.Враховувати відмінності, які існують між текстом, контекстом і дискурсом під час аналізу медіа.
2.4.Вміти обирати методологію, та використовувати конгруентно методи в дослідженні медіа .
3.1 Представити самостійно проведене дослідження з використанням вивчених методів аналізу медіа.
        
    
            Форма навчання
        
        
            Очна форма
        
    
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            знання теоретичних основ соціології, основ соціальної комунікації і загальних методологічних принципів дослідження.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            1.Теоретичні та соціально-політичні засади становлення досліджень медіа.
2.Етапи становлення досліджень медіа.
3.Різновиди медіа дослідження медіа.
4.Методологія дослідження медіа. 
5.Дискурс і текст.
6.Аналіз документів та контент аналіз в дослідженні медіа.
7.Інтент –аналіз в дослідженні медіа.
8.Дослідження рекламних текстів. Проективні методи в дослідженнях реклами.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1.Культура.-суспільство- особистість: Навчальний посібник /За ред.Л.Скокової.-К.,2006. С.202 -243. 
2.Костенко Н.В. Масова комунікація. / Соціологія під. Ред., С. Макеєва. - К. 2005 -С.153-180. 
3.Медіа. Демократія. Культура  / За ред.Н.Костенко, А.Ручки.-К.: Інститут соціології НАН України,  2008.- С. 3- 47. 4.Методологія дослідження мас-медіа: робоча книга (handbook)/за заг.ред.К.Г.Сіріньок-Долгарьової. Запоріжжя: ЗНУ, 2017.156с.  
5.Мак – Квейл Д. Теорія 
масової комунікації. Львів 2010.-  С.3-60; С. 300- 352. 
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            лекції, семінарські заняття, самостійна робота, презентація
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            1.Доповіді  з тем, участь у груповій дискусії 1-10, РН 1.1, РН 1.2, РН 2.1., РН2.2 РН 2.3, РН 2.4, РН 3.1– 50 балів/30 балів
2.Кр 1 з тем 1 -4, РН 1.2, РН 2.1– 12 балів/6 балів
3.Підготовка презентацій  з тем 5,7, 8,  РН 2.1, РН 2.2 РН 2.3, РН 2.4 – 20 балів/12 балів (4 презентації по 5 максимальних  та 3 мінімальних балів за кожну)
Кр 2 з теми 5-8, РН 2.1, РН 2.2 ,РН 2.3,РН2.4– 12 балів/8 балів
4.Написання есе з тем 3, 4, РН 2.1, РН 2.2 ,РН 2.3,РН2.4- 6 балів/4 бали (2 есе по 3 максимальні або 2 мінімальні бали за кожне)
Підсумкове оцінювання: у формі заліку.  
Умови отримання заліку: для студентів, які набрали сумарно за семестр меншу кількість балів за критично-розрахунковий мінімум – 60 балів, для одержання заліку обов’язковим є підготовка презентацій, написання есе з пропущених тем.
        
    
            Мова викладання
        
        
            українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                            Ірина
                            Анатоліївна
                            Чудовська
                        
                        
                            Кафедра галузевої соціології 
Факультет соціології
                    Факультет соціології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра галузевої соціології
                    
                    
                        Факультет соціології