Економіка фірми

Освітня програма: Економічна аналітика та статистика

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Економіка фірми
Код дисципліни
1.23
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Демонструвати розуміння принципів економічної науки, особливостей функціонування економічних систем. ПРН 8. Визначати попит та пропозицію на ринку праці, аналізувати структуру зайнятості та безробіття. ПРН9. Проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання,визначати функціональні сфери, розраховувати відповідні показники результативності їх діяльності. ПРН10.Вміти аналізувати процеси державного та ринкового регулювання соціально-економічних і трудових відносин. ПРН14. Виконувати дослідження згідно із замовленням.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен: 1. Знати основи бухгалтерського обліку, організаційну структуру діяльності фірми, засади дослідження потреб клієнтів, їх поведінку на ринку; основи конкурентних відносин між підприємствами; загальні економічні показники діяльності підприємства, засади трудового та податкового законодавства та ін. 2. Володіти навичками критичного аналізу та креативного мислення; роботи у команді та/або малих групах; презентувати результати досліджень; роботи з першоджерелами.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом вивчення навчальної дисципліни є теоретичні та практичні засади організації та здійснення господарської діяльності фірми як окремої організаційної структури, так і ключової ланки економічної системи. Вивчаються ключові напрямки реалізації підприємницької діяльності; основні індикатори успішності господарської діяльності фірми та сучасні способи підвищення її ефективності.
Рекомендована та необхідна література
1. Економіка підприємства [Текст] : навч. посіб. / [Н. М. Колпаченко та ін.]. - Харків : Діса плюс, 2019. - 277 с 2. Бойчик І. М. Економіка підприємства: підручник. / І.М.Бойчик. – К.: Кондор -Видавництво, 2016. – 378 с.. 3. Економіка підприємства: тренінг-курс / Г.М. Филюк, О.В. Піменова, Т. В. Кравченко, А.М. Магомедова, Т.С. Онисенко // К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський Університет», 2017. – 280 с. 4. Словник економіста та підприємця / А.М. Туренко, І.А. Дмитрієв, О.С. Іванілов, І.Ю. Шевченко. − Х.: ХНАДУ, 2018. − 340 с. 5. Шегда А.В., Філіпова С.В. Методологічні основи дослідження та практичної реалізації менеджменту. Розд.2/ Менеджмент: навч. пос. За ред. І.О. Александрова, К.І. Ткача – колектив авторів – Одеса: Астропринт, 2015 р.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Мета дисципліни - допомогти студентам набути вмінь, спрямованих на заздалегідь окреслених результатів господарювання шляхом оптимального використання трудових, матеріальних, фінансово-кредитних та інших ресурсів фірми, практичних навичок у прийнятті науково обґрунтованих господарсько-управлінських рішень в умовах ринкової економіки.
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: (макс. 100 балів / мінім. 60 балів) 1. Усне опитування, дискусія – 20 балів / 12 балів; 2. Розв’язування задач – 15 балів / 9 балів; 3. Тестування – 20 балів / 12 балів; 4. Самостійна робота (робота над бізнес-ідеєю та господарською діяльністю фірми) – 25 балів / 15 балів; 5. Підсумкова контрольна робота – 20 балів / 12 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Аліна Магомедівна Магомедова
Кафедра економіки підприємства
Економічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра економіки підприємства
Економічний факультет