Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: ОНП Філософія 2021. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК 4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1. Знати і використовувати фаховий словник та філософські засоби для донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються 2. Розуміти зв’язки філософії з ншими напрямами філософського дискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками. 3. Приймати ефективні рішення з питань управління складною професійною та/або навчальною діяльністю у сфері філософії. 4. Розробляти і викладати філософські дисципліни в закладах освіти. 5. Планувати і виконувати наукові дослідження з філософії та дотичних питань, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень в різних формах наукової комунікації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати особливості організацій психолого-педагогічної діяльності та педагогічної майстерності викладача, основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості. 2. Вміти аналізувати та впроваджувати у власну діяльність теоретично-обґрунтовані положення інноваційного педагогічного досвіду. 3. Володіти елементарними навичками роботи з навчальною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
"Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача" розкриває механізми організації впливу на особистість в процесі її освіти і навчання; формування у неї педагогічного мислення, умінь аналізу педагогічної дійсності, свідоме оволодіння професійно-педагогічними вміннями та навичками. Окреслено педагогічну майстерність викладача у закладах вищої освіти як єдність мети, мотивів, дій, результату. У змісті дисципліни висвітлюється методологія, дидактика, вищої школи, система організації виховної роботи у ЗВО (частина 1) та теорія, методика, сучасні технології формування педагогічної майстерності викладача ЗВО (частина 2). Важливе місце в курсі відводиться набуттю практичних навичок професійно-педагогічної діяльності. Завдання (навчальні цілі): формування складових інтегральної компетентності: здатності розв’язувати задачі і проблеми у сфері гуманітаристики у процесі навчання та здійснення інновацій. Дисципліна спрямована на формування наступних програмних компетентностей: ФК 6. Здатність здійснювати аналіз, оцінку і прогнозування соціальних, політичних, економічних та культурних процесів із застосуванням фахових знань. ФК 8. Здатність викладати філософські дисципліни у закладах вищої освіти.
Рекомендована та необхідна література
1. Бугров В. А., Марушкевич А. А., Спіцин Є. С. Педагогіка вищої школи: хрестоматія: навч. посібник. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2016. 544 с. 2. Закон України «Про вищу освіту» / У кн. «Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – 544 с. 3. Концепція національного виховання студентської молоді / У кн. «Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. – 544 с. 9. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. / З.Н. Курлянд, Р.І. Хмелюк, А.В.Семенова та ін.; За ред. З.Н. Курлянд – К.: Знання, 2005. – 399 с. 10. Положення про організацію освітнього процесу у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка (Введено в дію наказом ректора № 716-32 від 31 серпня 2018 року) [Електронний ресурс]: – шлях доступу.– http://nmc.univ.kiev.ua/doc.htm
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Аудиторна робота: Усна доповідь:10 балів – студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, 8 балів - студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом, 6 балів – в цілому володіє навчальним матеріалом, але не демонструє глибини знань, 4 бали – не в повному обсязі володіє матеріалом, Доповнення / участь в дискусіях (від 3 до 1) 2. Самостійна робота № 1, № 2 (дослідження проблем формування ціннісних орієнтацій студентської молоді в Україні, дослідження про психолого-педагогічні основи формування професійної компетенції викладача закладу вищої освіти): 20-16 балів студент у повному обсязі володіє матеріалом, 15-12 балів - студент у достатньому обсязі володіє матеріалом, 11-0 балів - в цілому володіє матеріалом, 3. Контрольна робота: (від 10 до 1 б.)
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни