Основи соціального гувернерства

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Основи соціального гувернерства
Код дисципліни
ВБ 3.6.4.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН5. Теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення, передбачити наслідки. ПРН14. Самостійно визначати ті обставини, у з’ясуванні яких потрібна соціальна допомога. ПРН24. Реалізовувати плани і завдання з надання соціальних послуг в межах соціально-педагогічної діяльності, систематизувати, аналізувати та обробляти інформацію, вживати заходів щодо усунення виявлених недоліків. ПРН27. Здійснювати психологічну підтримку творчо обдарованих вихованців (учнів), сприяти їхньому творчому визначенню та розвитку.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсу «Основи соціального гувернерства» вимагає наявності знань у студентів з теорії соціальної роботи; 2) знання основ професійної соціально-педагогічної діяльності щодо встановлення гуманних, морально здорових відносин в галузі соціальної роботи; оволодіння студентами певною системою теоретичних знань і практичних умінь та навичок, необхідних соціальному педагогу; 3) вміння застосовувати різні розвиваючі методики з урахуванням психологічних особливостей дитини; вміння аналізувати проблемні ситуації, що виникають під час спілкування з дитиною в процесі виховання і навчання, вміння проектувати, планувати, організовувати та аналізувати організаційні форми соціально-педагогічної роботи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з історією виникнення та розвитком гувернерства в Україні, з теоретичними основами і методами діяльності соціального гувернера та методиками раннього розвитку та виховання і підготовки дитини до школи. Опанування цього курсу дозволить майбутнім соціальним педагогам отримати знання, уміння і навички для формування готовності до професійної соціально-педагогічної діяльності. Під час вивчення дисципліни, розкриваються основи гувернерства як соціально-педагогічного явища, підкреслюючи роль гувернерства у становленні особистості дитини, що зумовлює вирішення таких завдань, як розкриття розвитку гувернерства в історичному процесі, визначення місця гувернерства у світовій системі виховання, окреслення перспектив становлення й розвитку вітчизняного інституту гувернерства. Зміст розкривається у двох модулях.
Рекомендована та необхідна література
1. Гавриленко Т. Функції та напрями роботи соціального гувернера. - Режим доступу:http:IIarchive.nbuv. gov.uaIportalIsoc_gumIvchdpuIpedI201184IGavryl.pdf. 2. Кобилянська Л.І. Сучасні педагогічні технології підготовки майбутніх гувернерів: [навч.-метод. посіб.] / Л.І. Кобилянська. – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2012. - 248 с. 3. Леонова В. І. Технологія роботи соціального гувернера : навч. посіб../ В.І. Леонова. – Одеса, 2017. – 244 с. 4. Маценко Л.М. Методика роботи гувернера : [навч.-метод. посіб.] / Л.М. Маценко. – Київ : ДАКККіМ, 2010. - 242 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота, практичні завдання, обговорення, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): - 28/17 балів 2. Аналітична доповідь: - 28/17 балів 3. Творча самостійна робота: - 24/14 балів 4. Підсумкова контрольна робота: - 20/12 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 36 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та оцінюється у 24 бали. Схема оцінювання: - Зараховано (60-100 балів) - Не зараховано (0-59 балів)  
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології