Комплексний підсумковий іспит з класичних мов та літератур

Освітня програма: Класична філологія та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексний підсумковий іспит з класичних мов та літератур
Код дисципліни
ННД.22
Тип модуля
Екзаменаційна комісія
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 1, ПРН 8, ПРН 9, ПРН 10, ПРН 12, ПРН 13, ПРН 15, ПРН 16, ПРН 20, ПРН 21, ПРН 22.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти повинні: - знати й розуміти граматичну систему давньогрецької та латинської мов, розуміти основні поняття і категорії класичної філології та вміти аналізувати мовні одиниці, визначати їх взаємодію, характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють, здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів давньогрецької і латинської мов; - знати загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію давньогрецької і давньоримської літератур, закономірності літературного процесу античності, видатних представників античної літератури та їх твори і вміти аналізувати й інтерпретувати твори античної літератури, визначати особливості генези та еволюції родо-видової та жанрової системи давньогрецької і давньоримської літератури. Детальний опис наведено у програмі.
Зміст навчальної дисципліни
Комплексний підсумковий іспит з класичних мов і літератур має на меті перевірку й оцінку теоретичного та практичного знання студентами давньогрецької і латинської мов, теоретичних знань з класичних літератур та вміння аналізувати, коментувати, інтерпретувати та перекладати фрагменти текстів різних стилів і жанрів давньогрецькою і латинською мовами. Іспит складається з двох частин: письмової та усної. Письмова частина передбачає відповідь на теоретичні питання, письмовий аналіз та переклад фрагментів давньогрецькою і латинською мовами. Усна частина передбачає відповідь на теоретичні питання з класичних мов та літератур, переклад, аналіз, коментування й інтерпретацію фрагментів давньогрецькою і латинською мовами.
Рекомендована та необхідна література
Антична література. Навч. посіб.к, за ред. В. М. Миронової. К., 2005, 480. Богачов, А. Л. Філософська герменевтика. Навчальний посібник. Київ, 2006, 406. Бойко Н.В., Миронова В.М. Українсько-давньогрецько-латинський словник. К., 2012. 271 с. Енциклопедичний словник класичних мов. К., 2015. 464 с. Звонська Л. Л. Історія грецької мови. К., 2005. 302 с. Звонська Л.Л. Давньогрецька мова: підр. К., 2007. 711с. Корольова, Н. В. Синтаксис латинської мови. Практична частина. Навч. посіб. К., 2011, 273. Кощій О. М., Лазер-Паньків О. В. Давньогрецька мова в таблицях : фонетика, морфологія : навч. посіб. К., 2018. 383 с. Лазер-Паньків О. ΠΑΡΟΙΜΙΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑΙ : Давньогрецькі прислів’я та приказки. К., 2015. 447 с. Мегела І. П. Історія давньогрецької літератури. К., 2008. Чернюх, Б. В. Історична граматика латинської мови. Львів, 2008. Яковенко, Н. М., Миронова, В. М. Латинська мова. Львів, 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Підсумковий іспит
Методи та критерії оцінювання
Структура білета відображає комплексний характер іспиту і складається з чотирьох завдань. Перші три питання спрямовані на оцінювання знань студентів і мають теоретичний характер: перше – з давньогрецької мови; друге – з латини; третє – з античної літератури; четверте практичне завдання спрямоване на оцінювання вмінь студентів перекладати, аналізувати, коментувати й інтерпретувати тексти класичними мовами. Критерії оцінювання. Максимальна кількість балів, які може набрати випускник, становить 100. Максимально / мінімально можлива кількість балів за кожне теоретичне питання: максимальний бал – 20; мінімальний бал – 15. Максимально / мінімально можлива кількість балів за практичне завдання: максимальний бал – 40; мінімальний бал – 15. Кількість балів, які може набрати випускник, формується за сумою балів за 4 питання: максимальна кількість балів – 100, мінімально позитивна кількість балів – 60, відповідно до шкали оцінювання.
Мова викладання
українська