Конкуренція на міжнародних ринках
Освітня програма: Міжнародний бізнес, комерція та фінанси
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин
Назва дисципліни
Конкуренція на міжнародних ринках
Код дисципліни
ОК 12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати: сновні теорії економічної конкуренції; форми та види міжнародної економічної конкуренції, їх особливості; критерії та показники конкурентоспроможності національної економіки на світових ринках; критерії та показники конкурентоспроможності галузі, фірми, товару на світових ринках; основні характеристики конкурентних стратегій фірм на міжнародних ринках. Вміти: аналізувати конкурентні переваги національних економік окремих країн та фірм на світових ринках; здійснювати аналіз основних конкурентних сил на окремих міжнародних товарних ринках; розраховувати інтегральні показники міжнародної конкурентоспроможності товару; розробляти конкурентну стратегію окремої фірми на міжнародних товарних ринках; аналізувати діюче національне та міжнародне антимонопольне законодавство; застосовувати на практиці набуті знання для надання експертних порад державним органам влади України у сфері регулювання міжнародної економічної конкуренції.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання основ мікроекономіки, макроекономіки та основ міжнародних економічних відносин.
2. Вміння вивчати, оцінювати, аналізувати та узагальнювати основні показники діяльності підприємства, ефективності системи його менеджменту, повноти реалізації завдань;.
3. Володіти елементарними навичками економічного аналізу та синтезу, критичного мислення, опрацьовування значного масиву матеріалу з наданням власних висновків та пропозицій
4. Вільне володіння англійською мовою
Зміст навчальної дисципліни
Вступ.
Тема 1. Модальності економічної конкуренції на світових ринках. Конкурентоспроможність товарів і компаній на міжнародних ринках.
Тема 2. Конкурентоспроможність країн у світовій економіці. Конкурентна політика провідних країн.
Модульні контрольні роботи
Рекомендована та необхідна література
1. Porter, M.E. & Heppelmann, J.E. (2015) "How Smart, Connected Products are Transforming Companies", Harvard Business Review, October 2015, pp. 97— 114;
2. Porter, M.E. (1990, 1998) The Competitive Advantage of Nations, Free Press, New York, 1990;
3. Porter, M.E. (1991) "Towards a Dynamic Theory of Strategy", Strategic Management Journal, 12 (Winter Special Issue), pp. 95–117;
4. Shvorak L.O. Competition on World Markets: Compendium of Lectures/ O.I. Shnyrkov, L.O. Shvorak - Kyiv University and Printing Center, 2017 – 174 p.
5. Understanding Michael Porter: The Essential Guide to Competition and Strategy. Magretta, Joan. Boston: Harvard Business School Publishing, 2012.
6. W. Chan Kim, R. Magbourne. Blue Ocean Strategy, Expanded Edition: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Harvard Business Review Press; Expanded edition (January 20, 2015). – 320 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, тест, опитування, дискурс, вирішення індивідуальних завдань
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь на семінарі: Min: 7 / Max: 21
Модульна контрольна робота : Min: 10 / Max: 20
Самостійна робота: Min: 13 / Max: 19
Іспит: Min: 30 / Max: 40
Всього: Min: 60 / Max: 100
Мова викладання
Aнглійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни