Лінгвокраїнознавство країн першої іноземної мови

Освітня програма: Переклад з німецької та англійської мов

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгвокраїнознавство країн першої іноземної мови
Код дисципліни
ННД.19.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними (німецькою та англійською) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтегрувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 22. Використовувати знання з історії та культури України та лінгвокраїнознавства німецько- та англомовних країн для організації успішної комунікації й адекватного перекладу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння німецькою мовою на рівні В2 і вище.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на вивчення географії, історії, політики, економіки та культури передусім Німеччини, Австрії та Швейцарії з метою практичного застосування здобутих знань для розуміння процесів, подій, що відбуваються у вказаних країнах, та їхніх контекстів для дешифрування відповідних дискурсів, а отже, для вдосконалення своєї перекладацької компетентності. Дисципліна складається з інтерактивних лекцій у першій половині семестру та семінарських занять у другій половині семестру. Навчальний матеріал поділено на блоки: дидактичні основи (лінгво)країнознавства; загальні знання з (економічної) географії, історії, соціології, політики, лінгвістики (національні варіанти і діалекти німецької мови), медійної сфери, мистецтва та культури; поглиблення й застосування здобутих знань. Успішне опанування дисципліною передбачає зокрема усну презентацію та/або есей на (лінгво)країнознавчу тему (див. перелік запропонованих тем). Ці види робіт є обов’язковою частиною оцінювання результатів навчання студентів.
Рекомендована та необхідна література
ABCD-Thesen zur Rolle der Landeskunde im Deutschunterricht, in: Fremdsprache Deutsch 3/1990, 60f. Ulrich Ammon, Die deutsche Sprache in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Das Problem der nationalen Varietäten, Berlin/New York 1995. Silvia Demmig – Sara Hägi – Hannes Schweiger [Hg.], DACH-Landeskunde. Theorie – Geschichte – Praxis, München 2013. Olena Kudina, Die Länder, wo man deutsch spricht, Vinnycja 2002. Anna Pilaski – u.a. [Hg.], Entdeckungsreise D-A-CH. Kursbuch zur Landeskunde, Stuttgart 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: усна презентація та/або есей на лінгвокраїнознавчу тему; активна участь в семінарських обговореннях та дискусіях, дотримання встановлених строків складання завдань. Підсумкове оцінювання - іспит. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
Німецька

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни