Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Біотехнологія (магістр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР08. Планувати та управляти науково-дослідними, науково-технічними та/або виробничими проектами у галузі біотехнології, базуючись на сучасних тенденціях розвитку науки, техніки та суспільства. ПР11. Вільно спілкуватися усно і письмово державною та іноземною мовами, обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, інновації та/або управління виробництвом і біотехнології. ПР12. Знаходити необхідну інформацію у науковій та довідниковій літературі, електронних базах, інших джерелах інформації, оцінювати її релевантність та достовірність.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати етапи історико-культурного процесу; основні етико-філософські поняття та категорії, характеристики основних положень етичних систем та відповідні їм ціннісно-нормативні програми; вчення в галузі біотехнологій та їхні основні методи дослідження особливостей та специфіки біотехнологічних практик в умовах глобалізованого світу; провідні сучасні концепції біотехнології в контексті цивілізаційних викликів сучасності. 2. вміти застосовувати основну методологію імперативно-ціннісних аспектів професійної практики безпосередньо до дилем професійної та корпоративної етики; прогнозувати та завбачати ймовірні негативні наслідки щодо суперечливих явищ та процесів біотехнологічної реальності; знаходити адекватні механізми їх вирішення та застереження.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить студентів з основним понятійно-категоріальним апаратом етики, її методами та інструментарієм для виокремлення моральної проблематики в контексті біотехнологічної діяльності. Акцентуються причини актуалізації та оновлення ціннісних засад у професійній діяльності, порівнюються ціннісно-нормативні вимоги основних етичних систем з конкретизацією в сучасних біотехнологічних практиках. Розглядаються предмет професійної та корпоративної етики; акцентується відмінність, суперечності та ймовірність конфлікту між ціннісно-нормативними вимогами професійної та корпоративної моралі. З’ясовуються особливості використання поглиблених знань правових та етичних норм при оцінці наслідків своєї діяльності та розвитку практичних вмінь/навичок прийняття рішень з етичної поведінки спеціалістів в дилемних ситуаціях професійної діяльності
Рекомендована та необхідна література
1. Аболіна Т.Г.,Нападиста В.Г., Рихліцька О.Д. Прикладна етика. Навч.посібник / За наук.ред. Панченко В.І.. – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – Розділ 1. – С.7-40. 2. Гьосле В. Практична філософія в сучасному світі. –К., 2003.-с.248 3. Етика. Естетика.: Навч.посібник / за наук. ред. Панченко В.І. – К.: «Центр учбової літератури», 2014 – Розділ 1 – С. 6-22. 4. Йонас Х. Принцип відповідальності. Досвід етики для технологічної цивілізації– М.: Айрис-пресс, 2004. 5. Лозовий В.О. Умови виникнення й призначення професійної етики [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://www.djerelo.com/index.php? 6. Ломачинська І.М., Рихліцька О.Д., Барна Н.В. Основи корпоративної культури.// Навч. посібник. -К.:2011.- 480с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: РН 1.2, 1.4,1.5, 1.6, 2.1, 2.4, 2.5, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1, 4.2, 4.3 – 25,5 / 35 балів 2. Тестові завдання: РН 1.2, 1.4, 1.6, 2.2 – 4 / 8 балів 3. Самостійне дослідження (есе-аналіз дослідження цінностей): РН 2.2, 2.3, 2.4,2.5, 2.6, 3.3, 4.1, 4.2 – 8,5 / 17 балів 4. Самостійне дослідження (ситуаційний аналіз (Case-studies ): РН 2.2, 2.3, 2.4,2.5, 2.6, 3.3, 4.1, 4.2 – 10 / 20 балів 5. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі: РН 1.1, 1.3, 1.5, 4.3 – 12 / 20 балів Підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
українською