Біометрична статистика

Освітня програма: Економічна аналітика та статистика

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Біометрична статистика
Код дисципліни
3.2.1.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 1. Формулювати, аналізувати та синтезувати рішення науково-практичних проблем ПРН 4. Розробляти соціально-економічні проєкти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень ПРН 9. Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень ПРН 15. Планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження, робити обґрунтовані висновки за результатами досліджень, презентувати результати, аргументувати свою думку
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Статистичне моделювання та прогнозування», «Статистичні методи імплементації даних». 2. Знання теорії статистики та економетрики. 3. Знання пакету STATISTICA.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з особливостями методології біостатистики та оволодіння основними прийомами статистичного аналізу та перевірки статистичних гіпотез, що мають місце в практиці клінічних досліджень, інтерпретації їхніх результатів з метою встановлення закономірностей, а також прийняття рішень з точки зору безпечності і ефективності використання засобів лікування в клінічній практиці.
Рекомендована та необхідна література
1. Bernard Rosner. Fundamental of Biostatistics. – Sevens Edition. – Harvard University: BROOKS/COLE Cengage Learnimg, 2010. – 891 p. 2. Mentz, R. J., Hernandez, A. F., Berdan, L. G., Rorick, T., O’Brien, E. C., Ibarra, J. C., ... & Peterson, E. D. (2016). Good clinical practice guidance and pragmatic clinical trials: balancing the best of both worlds. Circulation, 133(9), 872-880. 3. Gelman, A., & Hill, J. (2006). Data analysis using regression and multilevel/hierarchical models. Cambridge university press. 4. Mallinckrodt, C., Molenberghs, G., & Rathmann, S. (2017). Choosing estimands in clinical trials with missing data. Pharmaceutical statistics, 16(1), 29-36. 5. Hong, J. L., Jonsson Funk, M., LoCasale, R., Dempster, S. E., Cole, S. R., Webster-Clark, M., ... & Stürmer, T. (2017). Generalizing randomized clinical trial results: implementation and challenges related to missing data in the target population. American journal of epidemiology, 187(4), 817-827.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Мета дисципліни – формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок щодо кількісної оцінки взаємозв’язків між явищами і процесами, що мають місце в клінічній практиці на базі оригінального масиву даних з метою забезпечення достовірності висновків та рекомендацій. Навчальна задача курсу полягає у розвитку практичних навичок аналізу клінічних даних.
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання студентів: 1. Підготовка презентації – 10 балів / 6 балів. 2. Виконання практичних вправ 10 балів / 6 балів. 3. Контрольна робота №1 (теми 1-4); №2 (теми 5-8). – по 10 балів / 12 балів. 4. Підготовка та захист розрахунково-аналітичного проекту – 10 балів / 6 балів . - підсумкове оцінювання у формі іспиту
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра статистики, інформаційно-аналітичних систем і демографії
Економічний факультет