Психологія вищої школи
Освітня програма: ОНП Культурологія 2021
Структурний підрозділ: Філософський факультет
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК 15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Розуміти специфіку та особливості реалізації культурних ідей, образів, та смислів, а також критично оцінювати можливості їхньої інтерпретації для розв’язання суспільно-значимих проблем.
ПРН 6. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів.
ПРН 8. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання складних задач і практичних проблем культурного розвитку суспільства.
ПРН 10. Мати навички вироблення та ухвалення рішень з управління закладами та установами культури чи відповідними структурними підрозділами у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
ПРН 11. Мати навички організації та керівництва професійним розвитком осіб та груп у галузі культури.
ПРН 14 Розробляти навчально-методичне забезпечення і викладати навчальні дисципліни з культурології у закладах освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: існуючі у системі філософської думки традиції, вчення, теорії, концепції, методології, підходи, стратегії вивчення особистості та групи; базові категорії філософії, загальної, соціальної психології, онтогенетичні закономірності становлення психічних властивостей, станів і процесів, процесів формування та розвитку особистості та соціальних спільностей.
2. Вміти : абстрактно мислити, аналізувати, синтезувати науковий матеріал, вести його пошук та опрацьовувати, застосовуючи інтелектуальні практики, досліджувати і пояснювати явища життя, застосовуючи філософські та загальнонаукові методи;
3. Володіти елементарними навичками: до культурної рефлексії і осягнення засад буття, пізнання і людської діяльності; вести інтелектуальний пошук; застосування сучасних інформаційно-технічних засобів для вирішення завдань професійної діяльності; інтелектуальної комунікації, мовно-текстологічної здатності; генерування нових ідей, оцінювання результатів та якості професійної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Психологія вищої школи: мета, предмет, завдання, методи
Загальні психологічні особливості студентського періоду розвитку особистості. Типологічні особливості сучасних студентів.
Суперечливі тенденції освітньо-професійної соціалізації сучасного студента.
Навчально-професійна діяльність студента: психологічний зміст, умови успішності. Професіоналізація особистості студента як новоутворення віку.
Студент як суб’єкт власної навчально-професійної діяльності. Роль мотивації в навчально-професійній діяльності.
Соціально-психологічні особливості навчання у вищій школі. Психологія педагогічної взаємодії у виші
Психологія особистості і діяльності викладача закладу вищої освіти.
Рекомендована та необхідна література
1. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П.Психологія вищої школи (курс лекцій): Навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2011. 228 с.
2. Мащенко Н. І. Основи педагогіки і психології вищої школи: Курс лекцій. Кременчук, 2006. 272 с.
3. Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи /; за заг. ред. О.Г. Мороз . К.: НПУ, 2003. 267 с.
4. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: навч. посіб. для магістрантів і аспірантів.. К.: ТОВ «Філ-студія», 2013. 316 с.
5. Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г.Психологія вищої школи / за ред. О. І. Власової : підручник. К. : ВПЦ "Київський університет", 2014. 470с.
6. Чернілевський Д.В., Томчук М.І. Педагогіка та психологія вищої школи: Навч. посібник. Вінниця: Вінницький соціально-економічний ін-т ун-ту «Україна», 2006. 402 с.
7. Щербан Т.Д. Психологія навчального спілкування: Монографія. К.: Міленіум, 2004.- 346 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Відповіді на семінарських заняттях (6х5) -30
Проект пробудови професійних перспектив (1х15) - 15
Психодіагностичний практикум (1х15) -15
Модульна контрольна (2х10) -20
Максимальна кількість балів за семестр: 80
Підсумкова контрольна робота ПКР (1х20) 20
Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Підсумковий контроль у формі заліку проводиться письмово. На залік виносяться вузлові питання, типові і комплексні задачі, завдання, що потребують творчої відповіді та вміння синтезувати отримані знання і застосовувати їх при вирішенні практичних завдань. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів.
Мова викладання
українськa
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни