Батрахогерпетологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Батрахогерпетологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР04. Розуміти основні терміни, концепції, принципи, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР08. Демонструвати знання фундаментальних біологічних процесів, будови та функцій живих організмів. ПР10. Встановлювати закономірності взаємодії живих організмів різних форм структурної організації між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їх роль у біосферних процесах біотичної трансформації речовин і енергії. ПР15. Застосовувати у професійній діяльності методи визначення структурних та функціональних характеристик біологічних систем на різних рівнях організації. ПР16. Обирати методи, алгоритми планування та проведення польових, лабораторних, клініко-лабораторних досліджень, у т.ч. математичні методи та програмного забезпечення для проведення досліджень, обробки та представлення результатів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні риси будови амфібій та рептилій; їх основні систематичні групи; функціональну роль цих тварин в екосистемах; принципи раціонального використання та збереження різноманіття фауни амфібій та рептилій; методи досліджень у лабораторних умовах і природі. 2. Вміти визначати систематичну приналежність різних представників амфібій та рептилій; обирати методи для здійснення досліджень; організувати комплексні дослідження герпетофауни в різних екосистемах. 3. Володіти елементарними навичками проведення досліджень амфібій та рептилій, методами спостережень у польових умовах, статистичного оброблення даних.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Батрахогерпетологія» є вибірковою навчальною дисципліною. Необхідність цієї дисципліни визначається необхідністю розуміння специфіки будови та функціонування організму амфібій та рептилій, принципів їх взаємовідношень з оточенням. Вивчення дисципліни передбачає попереднє ознайомлення з нормативним курсом «Зоологія» і доповнює систематичні розділи зоології (протозоологія, ентомологія, орнітологія, теріологія тощо). Разом з тим вона тісно пов’язана з такими дисциплінами, як популяційна екологія, біогеоценологія, біорізноманіття. Викладання даної дисципліни спрямовано на теоретичне та практичне опанування студентами методів дослідження земноводних і плазунів, формування у майбутніх фахівців теоретичних знань, умінь та практичних навичок оцінки стану їх популяції. Розуміння механізмів змін чисельності їх популяцій уявляється дуже важливим, оскільки ці процеси відбуваються у щільному зв’язку зі змінами стану середовища.
Рекомендована та необхідна література
1. Земноводні та плазуни України під охороною Бернської конвенції / Під редакцією І.В. Загороднюка. – Київ, 1999. – 108 с. 2. Куриленко B.Є., Вервес Ю.Г. Земноводні та плазуни фауни України: Довідник-визначник. — Київ : Генеза, 1998. — 208 с. 3. Мякушко С.А. Порівняльна анатомія хребетних тварин: навч. посібник. – К.: ФОП Орлов І.Й., 2019. – 336 с. 4. Писанець Є. Земноводні України. – К.: Вид-во Раєвського, 2007. – 192 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 – РН 1.1, 1.2, 2.2, 3.1 (блок тем Розділу 1) – 20 балів / 10 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.1, 1.2, 2.2, 3.1 (блок тем Розділу 2) – 20 балів / 10 балів 3. Оцінювання презентацій / доповідей - РН 1.1 – 3.1. – 20 балів / 10 балів - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Екології та зоології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”