Практичний курс німецької мови

Освітня програма: Переклад з німецької та англійської мов

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Практичний курс німецької мови
Код дисципліни
ННД.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН1 Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними (німецькою та англійською) мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН9 Характеризувати діалектні та соціальні різновиди німецької та англійської мов, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН10 Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН11 Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та іноземними (італійською та англійською) мовами. ПРН14 Використовувати німецьку та англійську мови в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у побутовій, суспільній, навчальній, професійній, науковій сферах життя.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни «Практичний курс німецької мови» на 1 курсі. Мати початкові знання, вміння і навички з усіх аспектів мовленнєвої діяльності (читання, аудіювання, говоріння, письмо) в межах тематичної програми 1 курсу та поза нею.
Зміст навчальної дисципліни
Метою вивчення дисципліни є практичне оволодіння студентами системою німецької мови та нормами її функціонування у мовленнєвих комунікативних ситуаціях у різних сферах суспільно-політичного життя та побуту; подальший розвиток і удосконалення вмінь та навичок аудіювання, монологічного та діалогічного мовлення, читання, писемного мовлення в межах тематичної програми та поза нею; вдосконалення вмінь і навичок, одержаних на попередніх етапах навчання на розширеному лексико-граматичному матеріалі; формування і розвиток перекладацьких навичок; формування соціокультурної та соціолінгвістичної компетенції. У ІІІ семестрі дисципліна викладається в обсязі 270 год. (аудиторні – 136 год., самостійна робота – 134 год). У ІV семестрі – в обсязі 330 год. (аудиторні – 166 год., самостійна робота – 164 год.). У кожному семестрі передбачено 3 змістові модулі та 3 модульні контрольні роботи. Вивчення дисципліни завершується складанням іспиту.
Рекомендована та необхідна література
F.Clamer, E.Heilmann, H.Roller. Übungsgrammatik für die Mittelstufe. Regeln. Listen. Übungen. Verlag Liebaug-Dartmann, 2006. H. Dreyer, R. Schmitt. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Ismaning: Max Hueber Verlag, 2008. Em neu Нauptkurs / Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb. Hueber Verlag, 2006. Kursbuch. 168 S. und Arbeitsbuch. H. Földeak. Wörter und Sätze. Max Hueber Verlag, 2001. G. Helbig, J. Buscha. Deutsche Grammatik: e. Handbuch für d. Ausländerunterricht. 9., unveränd. Aufl. Leipzig: Verlag Enzyklopädie, 1986. Lalaian N., Podvoiska O. Pflegekind Barbi: Lehrbuch für Germanistikstudenten. Nishyn, PP Lyssenko, 2016. Mittelpunkt neu B1+ Lehr- und Arbeitsbuch mit Audio-CD / B.Braun, S.Dengler, Klett, Stuttgart, 2018. Касяненко Д., Дорофеєва Л. Навчальний посібник «Німецька мова» для студентів 2 курсу, які вивчають німецьку мову як основну іноземну. Київ: КНУ, 2012
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: відповіді на практичних заняттях (перекази та переклади текстів, бесіди, дискусії, виконання граматичних та лексичних вправ, завдань на переклад, аудіювання) завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи презентації, виступи, доповіді
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: • максимальна кількість балів протягом семестру – 60: • оволодіння граматичним матеріалом: РН 1.1,2.5, 4.1 – 15 балів • оволодіння розмовними темами, розвиток навичок діалогічного та монологічного мовлення, розвиток навичок творчого письма, розвиток навичок аудіювання: РН 1.1, 2.1, 2.2, 3.1, 4.1– 15 балів • аналітичне читання: РН 2.3, 2.4, 4.1 – 10 балів • індивідуальне домашнє читання: РН 2.3 - 2.5, 4.1, 4.2 – 10 балів • складання тематичного словника: РН 1.1, 4.1 – 5 балів • відвідування занять, підготовка до занять, активна участь у заняттях: РН 1.1, 1.2, 2.1 - 2.5, 3.1, 4.1, 4.2 – 5 балів • підсумкове оцінювання у формі іспиту: • максимальна кількість балів на екзамені – 40 балів, • письмова частина іспиту – 10 балів • усна частина іспиту – 30 балів: • граматична тема – 10 балів • бесіда на запропоновану тему – 10 балів • переклад речень – 10 балів
Мова викладання
Німецька, українська