Типологія та історія культурних регіонів світу: міжкультурний аналіз

Освітня програма: ОНП Культурологія 2021

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Типологія та історія культурних регіонів світу: міжкультурний аналіз
Код дисципліни
ОК 3
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
1. Розуміти специфіку та особливості реалізації культурних ідей, образів, та смислів, а також критично оцінювати можливості їхньої інтерпретації для розв’язання суспільно-значимих проблем. 2. Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію у відповідності до професійних задач. 3. Аналізувати культурні права та свободи людини, форми та механізми їхньої ідентифікації, інкультурації, культурної адаптації з врахуванням регіональної специфіки. 6. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів. 7. Оцінювати історичні здобутки та новітні досягнення культурології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні культурологічні теорії та методи культурологічних досліджень, а також методи компаративного аналізу, філософії культури, культурної антропології, соціології культури, основні культурологічні поняття та категорії; Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; застосовувати основні терміни, категорії и класифікації культурології в аналізі соціально-культурних явищ та процесів; виявляти сучасні тенденції співіснування різних культур в умовах глобалізації.Володіти елементарними навичками наукового дослідження та порівняльної інтерпретації інформації стосовно соціально-політичних процесів, релігійних та світоглядних традицій, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових культурологічних інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
«Схід–Захід» як складова культурної аналітики. Особливості формування арабо-мусульманського культурного регіону. Вплив арабо-мусульманської культури на культуру Європи. Особливості арабо-мусульманського мистецтва. Особливості формування культури Чорної Африки. Релігійні вірування, міфологія та мистецтво Чорної Африки. Особливості розвитку культури країн Далекосхідного регіону. Конфуціанство як культурна стратагема. Самобутність та взаємовпливи культури Китаю, Кореї та Японії: Символічний простір художньої культури та тенденції розвитку далекосхідних культур на сучасному етапі. Індійський культурний регіон в міждисциплінарних дослідженнях. Проблема генезису та періодизації індійської культури. Процес культурної ідентифікації: специфіка індійського досвіду. Картина світу індійської культури в базових релігійно-філософських текстах та релігійних практиках. Культурні надбання традиційної індійської культури
Рекомендована та необхідна література
Історія світової культури. Культурні регіони - К.,2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1 семестр: 1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах -18/ 30 балів 2. Конспект джерел - 2/10 балів 3. Самостійна робота (аналіз культурного явища) - 8/10 4. Самостійна робота (порівняльне дослідження культур)– 12/20 балів 5. Самостійна робота (написання експертного висновку)– 8/10 балів 6. Підсумкова контрольна робота у письмовій формі - 12/20 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. 2 семестр: 1.Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах:12 / 30 балів 2.Самостійна робота (порівняльне дослідження східних і західних тенденцій в культурному розвиткові регіонів): 8 / 10 балів 3.Самостійна робота (візуальна презентація культурних практик Індії): 8/ 10 балів 4.Проміжна контрольна робота: 8/ 10 балів Підсумкове оцінювання у формі іспиту: 24 / 40 балів
Мова викладання
українськa